۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۳۶۲
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات:

تولید محتوا و پشتیبانی علمی از مبلغان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تولید و پشتیبانی محتوای تبلیغ و حمایت علمی از مبلغان مهم‌ترین وظیفه نهادهای اعزام‌کننده است.
حجت الاسلام زادهوش حجت الاسلام زادهوش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی تبلیغی این مرکز حوزوی، تولید محتوا و پشتیبانی علمی از مبلغان را یکی از وظایف مهم این معاونت برشمرد.

وی با بیان این‌که نزدیک به ده هزار روحانی با حمایت، پشتیبانی و ساماندهی دفتر تبلیغات اسلامی به امر مقدس تبلیغ اشتغال دارند، تولید و پشتیبانی محتوای تبلیغ و حمایت علمی از مبلغان را مهم‌ترین وظیفه نهادهای اعزام‌کننده عنوان کرد.

حجت‌الاسلام زادهوش عملکرد نهادهای تبلیغی را در این عرصه مناسب ندانست و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی با حضور اندیشمندان، نویسندگان،‌ صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزه، اولویت نخست خود را ارتباط وثیق با مبلغان و حمایت و پشتیبانی محتوایی از آنان می‌داند.
 
وی با اشاره به این‌که معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات فاقد اعضای هیأت علمی و ساز و کار لازم برای تولید محتوای تبلیغی است، به تلاش‌های انجام شده در این راستا اشاره کرد و انتشار نشریه منبر با هدف حمایت علمی و پشتیبانی محتوایی از خطبا، وعاظ و سخنران‌های مذهبی کشور را آن جمله برشمرد.
 
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌که حمایت فکری و علمی از مبلغان دچار کمبود و خلأ جدی است، ابراز داشت: ذخیره و داشته‌های علمی دفتر تبلیغات اسلامی پشتوانه نشریه منبر قرار گرفته و به عنوان نشریه‌ای پرمحتوا و تأثیرگذار بخشی از نیازهای اطلاعاتی و علمی مبلغان را تأمین خواهد کرد.
 
وی پرداختن به مهارت‌ها و شیوه‌های تبلیغ و تهیه جزوه‌های راهنما برای مبلغان در موضوع‌های مختلف، مهارت‌های برنامه‌ریزی، شیوه های تبلیغ در قرآن کریم، شیوه‌های معاشرت مبلغ با کودکان و نوجوانان و شیوه‌های تبلیغ در احادیث را از دیگر فعالیت‌های مؤثر این معاونت عنوان کرد.
 
حجت‌الاسلام زادهوش در پایان با اشاره به جنگ نابرابر دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی ایران بر حضور مؤثر روحانیان در امر تبلیغ تأکید کرد و افزود: مبلغان با بالا بردن اطلاعات علمی و به روز، جامعه را مدیریت کرده و در برابر جنگ نابرابر دشمنان، بایستند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات