۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۳۸۱
عضو هیأت رییسه مجلس:

نگاه واقع بینانه و منطقی مطبوعات حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: تشکل‌های خبرنگاری و روزنامه‌نگاری نباید با منفی‌بافی در مسیر ناصحیح قرار بگیرند.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران برتر استان که در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: روز خبرنگار فرصتی برای بازشناسی و آسیب‌شناسی نقاط ضعف و قوت این حرفه خطیر است که باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به فعالیت تشکل‌های مختلف رسانه‌های خبری در استان، خواستار نگاه واقع بینانه، عقلایی و منطقی شد و خاطر‌نشان کرد: این تشکل‌ها در رابطه‌ای دوسویه با حاکمیت قرار دارند که باید از این فرصت برای رفع مشکلات صنفی به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

فرهنگی رسیدگی به مشکلات جامعه خبری را رسالت و تکلیف مسؤولان و نمایندگان مجلس دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود با جمع‌بندی مشکلات و ارائه پیشنهادات و راهکارهای لازم در تعاملی دو سویه نسبت به رفع مشکلات اهتمام جدی صورت گیرد.

وی با تأکید بر این‌که تشکل‌های خبرنگاری و روزنامه‌نگاری نباید با منفی‌بافی و یا تحت سیطره کامل قرار گرفتن در حاکمیت در طریق ناصحیح قرار بگیرند، تصریح کرد: این نگرش که برگزاری چنین نشست‌های هر‌ساله به صورت تشریفاتی و طرح مشکلات سا‌ل‌های گذشته برگزار می‌شود، غلط است بایستی از چنین فرصت‌هایی برای تعامل هر چه بیشتر با حاکمیت در جهت بر‌طرف‌کردن مشکلات بهره جست.

همچنین علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به جایگاه خطیر و حساس خبرنگاران در جامعه اظهار داشت: خبرنگار به واسطه انتقال آگاهی و تنویر افکار عمومی در جامعه نقش و جایگاه مهمی داشته و در مقاطع مختلف تاریخ از جمله پس از انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و در کوران حوادث نظام اسلامی نقش مهمی در آگاهی ‌بخشی داشتند.

وی با بیان این‌که حضور برجسته خبرنگاران تابلوی تمام عیاری از زیبایی در عرصه آگاهی رسانه است، خواستار ارائه برنامه از سوی رسانه‌ها و فعالان نشریه در جهت تعالی هر چه بهتر و بیشتر این عرصه شد.

داننده با اشاره به آغاز طرح رتبه‌بندی خبرنگاران در آذربایجان شرقی گفت: این طرح ارزشمند به صورت آزمایشی و با هدف شناخت میدانی سطح علمی و مهارتی خبرنگاران انجام می‌شود.

همچنین مهرداد خوشکار مقدم، احمد بادیران وحید خوش ‌زرع به نمایندگی از خبرنگاران جوان و پیشکسوت استان خواستار توجه به مشکلات صنفی و معیشتی خبرنگاران شدند.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور فرهنگی، ‌عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی همراه بود، از خبرنگاران فعال در نشریات محلی و سراسری تجلیل به عمل آمد./935/پ202/س

ارسال نظرات