۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۷۵۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

عنصر جذابیت خلأ جدی در عرصه ‌تبلیغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که امروز تبلیغ دین به شیوه‌های گذشته نمی‌تواند پاسخگوی نیاز نسل جوان باشد، گفت: باید در عرصه تبلیغ مفاهیم دینی از ابزارهای نوین استفاده کرد.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جمع استادان گفتمان دینی استان، برگزاری گفتمان و نشست‌های دینی را زمینه‌سازتقویت باورهای دینی نسل جوان دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب نسلی دین‌دار تربیت کنیم.

وی با بیان این که گفتمان‌های دینی میزان شناخت نوجوانان و جوانان نسبت به مفاهیم دینی را تقویت خواهد کرد، افزود: متأسفانه در برخی مواقع میزان این شناخت در نسل جوان ضعیف است که باید تقویت شود.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که شرایط امروز جامعه با سال‌های گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: با توجه پیشرفت علم و تکنولوژی باید برای پرورش نسل جوان از ابزارهای روز نیز بهره گرفته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که امروز تبلیغ دین به شیوه‌های گذشته نمی‌تواند پاسخگوی نیاز نسل جوان باشد، خاطرنشان کرد: باید در عرصه تبلیغ مفاهیم دینی از ابزارهای به‌روز استفاده کرد.

وی با تأکید براین که نسل جوان جامعه ما امروز به دنبال جذابیت است، ادامه داد: مبلغان دین مبین اسلام باید ارزش های متعالی اسلامی را به گونه جذاب و متناسب با شرایط روز جامعه ارائه دهند تا بتواند در نسل جوان ما دگرگونی ایجاد کند.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با اشاره به این که نسل جوان به نکات و مسائل ظریفی توجه می‌کند که شاید اصلاً ما متوجه آن نکته نباشیم، خاطرنشان کرد: یک مبلغ باید به گونه‌ای به تبلیغ احکام اسلامی بپردازد که نسل جوان ما به خوبی آن را درک کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که امروز دنیای غرب از ابزارهای بسیار جدیدی برای تبلیغ افکار انحرافی خود استفاده می کند، ادامه داد: ما نیز باید از امکانات و شرایط روز برای رساندن پیام دینی به نسل جوان استفاده کنیم.

حجت الاسلام ولی نژاد در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان گفت: باید از این روزهای باعظمت در جهت تقویت معنویت درخود بهره گیریم.

وی، تزکیه‌ را پالایش‌ نفس‌ از رذایل‌ اخلاقی‌ و آراستگی‌ به‌ فضائل‌ اخلاقی‌ دانست‌ و اظهار داشت: براى خودسازى ابتدا باید رذایل اخلاقى و اخلاق بد را از خود دور کرد، سپس ‌درخت پاکى نشاند که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به این مسأله مهم است./950/پ202/س
ارسال نظرات