۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۷۷۴

یازدهمین نمایشگاه قرآنی مازندران آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین نمایشگاه قرآنی مازندران با حضور آیت الله طبرسی در ساری آغاز به کار کرد.
افتتاح يازدهمين نمايشگاه قرآني مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، یازدهمین نمایشگاه قرآنی مازندران 23 مردادماده با حضور آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه با اشاره به این که نهمین نمایشگاه قرآنی استان از امروز به مدت یازده روز تا سوم شهریور در ساری برپا خواهد بود، گفت: در این نمایشگاه بیش از 50 ناشر، مؤسسه فرهنگی و نرم افزاری علوم قرآنی کشور جدید ترین محصولات خود را عرضه کرده اند.

وی از ارائه بیش از شش هزار عنوان کتاب و نرم افزار قرآنی در یازدهمین نمایشگاه قرآن مازندران خبر داد و افزود: این محصولات قرآنی در بیش از 50 غرفه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی به بخش های جانبی یادزدهمین دوره نمایشگاه علوم قرآنی استان اشاره کرد و گفت: غرفه عفاف و حجاب، دفاع مقدس، مشاوره قرآنی، صنایع دستی قرآنی و سازمان‌های مردم نهاد بخشی از مهم‌ترین برنامه جانبی این نمایشگاه است.

وی همچنین از راه‌اندازی غرفه مشاوره قرآنی و پاسخگویی به سؤ‌الات دینی در یازدهمین دوره نمایشگاه علوم قرآنی مازندران خبر داد و گفت: این بخش با حضور کارشناسان حوزوی اداره خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی به نخستین ترجمه تصویری قرآن کریم با نمایش 60 تابلوی انیمیشن در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این طرح با موضوع مثلث های قرآن کریم در این نمایشگاه اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به اختصاص غرفه ای به حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در بخش عفاف و حجاب یازدهمین نمایشگاه علوم قرآنی استان، جدید ترین دستاورهای این حوزه شامل چادر و لوازم التحریر اسلامی ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به همزمانی برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه علوم قرآنی مازندران با ماه مبارک رمضان از تشکیل غرفه نمادین سفره رمضان در این نمایشگاه خبر داد و گفت: غرفه مسابقات قرآنی، مسابقات نقاشی، برگزاری مراسم تعزیه خوانی، تواشیح قرآنی و اجرای مراسم قرآنی از سوی نابینایان از دیگر برنامه‌های حاشیه ای این نمایشگاه است.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری همایش عفاف و حجاب، همایش قرآن و محیط زیست و برنامه احیای شب‌های قدر در این نمایشگاه خبر داد و بیان داشت: مراسم عزاداری شهادت حضرت علی‌(ع) نیز در محل نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که ناشران محصولات قرآنی خود را در 50 غرفه به نمایش خواهند گذاشت، ادامه داد: نشر حوزه علمیه اصفهان، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، مسجد جمکران، نشر آثار حضرت امام خمینی(ره)، دانشکده علوم و حدیث، نشر آثار استاد شهید مطهری و کتابت قرآنی از مهم‌ترین ناشران حاضر در این نمایشگاه هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین از اجرای زنده کتابت قرآنی در حاشیه برگزاری نمایشگاه یازدهم خبر داد و گفت: این برنامه ازسوی یکی از اساتید برجسته خوشنویسی به اجرا درخواهد آمد.

گفتنی است، یازدهمین دوره نمایشگاه علوم قرآنی مازندران، از 23 مردادماه آغاز شد و تا سوم شهریور از ساعت 16 تا 24 شب پذیرای علاقه مندان است./950/پ202/س
ارسال نظرات