۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۹۱۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

شرافت معلم در گرو تحقق شأن پیامبر‌گونه او است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که معلمان در پرورش فکر و اندیشه خلاق نسل جوان نقش مؤثری دارند، گفت: شرافت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن پیامبر‌گونه خود را در وجود خود محقق سازد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار جمعی از فرهنگیان در بهشهر با اشاره به نقش معلمان در جامعه اسلامی و با بیان این که در شرایط فعلی نقش معلمان در جامعه اثر‌گذار‌تر از قبل است و معلمان نیز ثابت کردند که همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده و هستند، افزود: ارزش‌گذاری به مقام معلم به عنوان هدایتگر جامعه باید در اجتماع نهادینه شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که معلم نقش مهمی در استقلال، رشد و توسعه جامعه ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای سالم، توانمند و شایسته تنها کار معلم است و افتخار مردان بزرگ تاریخ، کسوت معلمی بوده و معلمان همواره در گهواره تمدن خویش درخشیده اند.

وی با بیان این که، شرافت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن پیامبر‌گونه خود را در وجود خود محقق سازد، اظهار داشت: معلمان در پرورش فکر و اندیشه خلاق نسل جوان نقش مؤثری دارند، ارزش‌گذاری به مقام معلم به عنوان هدایتگر جامعه باید در اجتماع نهادینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین جباری با بیان این که افزایش میزان آگاهی در جامعه مرهون تلاش معلمان است، تصریح کرد: در بستر تعلیم و تربیت زمینه توسعه و پیشرفت توأم با سعادت انسان فراهم می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که آموزش مهارت‌های زندگی نیز باید در اولویت برنامه‌های دانش آموزان قرار گیرد، گفت: تلاش برای نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و ترویج معنویت در بین دانش‌آموزان از وظایف اصلی آموزش و پرورش محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که تربیت فرهیختگان و دانشمندان این کشور مرهون تلاش دلسوزانه معلمان است، ادامه داد: خوشبختانه معلمان در ایران اسلامی از یک تعهد بالایی برخودار هستند و این سرمایه‌بزرگی است.

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان برای ایجاد انحراف در افکار نسل جوان جامعه اشاره کرد و گفت: این توطئه افکنی‌ها وظیفه معلمان را سنگین‌تر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به رشد علم و تکنولوژی در عرصه‌های مختلف در ایران اسلامی‌ افزود: همه این پیشرفت‌ها مرهون زحمات معلمان است که توانستند جوانان با استعداد و توانمندی را تحویل نظام دهند./950/پ202/س
ارسال نظرات