۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۰۹۳۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

آشنا‌نبودن جامعه با مفاهیم حقیقی قرآن سبب مهجوریت آن شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، آشنا نبودن با مفهوم واقعی قرآن مجید و مطابقت ندادن آیات با زندگی کنونی را عامل مهجوری این کتاب ارزشمند دانست.
 حجت الاسلام و المسلمين قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاداقامه نماز کشور، روز گذشته در جمع طلاب خواهر و برادر جامعه المصطفی العالمیه به بررسی نقش و جایگاه زن از منظر قرآن کریم پرداخت و افزود: قرآن و روایات زن را به ماندن در منزل توصیه کرده‌اند؛ اما حفظ پوشش، اصالت و دانستن علوم حکمت را از شروط لازم برای خروج وی از منزل ذکر کرده است.

وی با بیان این‌که کار در منزل تمام مزایای کار بیرون مانند کسب درآمد، استقلال و پرکردن اوقات فراغت را برای زن به همراه دارد، افزود: قرآن زن و مرد را در صفات و کمالاتی مانند صبر، تواضع، صداقت و زهد برابر می داند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یادآور شد: هاجر، حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب کبری(س) از ‌ زنانی بوده‌اند که تاریخ آنان را یار و غمخوار رهبران دینی معرفی می‌کند.

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری ار سخنانش به حضور جوانان در جامعه اشاره کرد و گفت:قرآن کریم جوانان را در جامعه به سه گروه تقسیم می کند گروهی که هیچ نقشی در اجتماع ندارند، گروه دوم گروهی هستند که در برابر تهاجم از خود محافظت می کنند و گروه آخر آنانی هستند که باعث تغییرات مثبت در جامعه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یادآور شد: آشنا نبودن با مفهوم واقعی قرآن مجید و مطابقت ندادن آیات با زندگی کنونی عامل مهجوری و دوری از این کتاب ارزشمند است./930/پ203/س




ارسال نظرات