۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۱۰۹۵۲

کنگره بزرگداشت علامه امینی در سراب برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره ملی بزرگداشت علامه امینی صاحب کتاب ارزشمند الغدیر تیر ماه سال آینده در زادگاه آن عارف فرزانه برگزار خواهد شد.
علامه اميني
حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب اظهار داشت: کنگره ملی بزرگداشت علامه امینی، صاحب الغدیر تیرماه سال آینده در شهرستان سراب، زادگاه آن عالم فرزانه برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قرار بر این بود که این کنگره تابستان سالجاری برگزار شود که بنا به دلایلی و عدم آمادگی متولیان امر برای برگزاری این کنگره در شأن آن علامه بزرگوار، به سال آینده موکول شد.

حجت الاسلام رشتبری با بیان این‌که کنگره بزرگداشت علامه امینی به همت دانشگاه آزاد اسلامی سراب و با همکاری بنیاد بین المللی غدیر برگزار می‌شود، تصریح کرد: کنگره بین المللی بزرگداشت علامه امینی در سراب که با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و متولی امور دینی استان برگزار می شود، در نوع خود کم نظیر خواهد بود.

وی خاطر‌نشان کرد: مقدمات لازم برای دعوت فرزند آن مرحوم که در کشور عراق ساکن است، فراهم شده و درصدد چاپ دست نوشته‌ها و خاطرات منتشر نشده آن عالم بزرگوار هستیم.

امام جمعه سراب با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت علامه امینی که سال‌ها قبل در شهر تبریز برگزار شده بود، گفت: دبیرخانه این کنگره از تجربه مجریان قبلی همایش های بزرگداشت علامه امینی در سراسر کشور بهره مند خواهند شد.

وی دعوت از مراجع تقلید، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و اعضای بنیاد بین المللی غدیر را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری این کنگره برشمرد و ادامه داد: امیدواریم خروجی این کنگره بین المللی منبع جامع و کاملی از شخصیت، زندگی‌نامه، آثار و تصاویر علامه بزرگور امینی باشد.

حجت الاسلام رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجاهدت علمی علامه امینی در تألیف کتاب ارزشمند الغدیر خاطر نشان کرد: آن علامه بزرگوار سختی سفرهای طولانی، تهمت‌ها و اهانت‌های مختلف را تنها به خاطر اثبات حقانیت ولایت علی(ع) به جان خرید.

وی با بیان این که الغدیر سند افتخار شیعه به ویژه مردم ایران و آذربایجان است، تصریح کرد: حوزه های علمیه آذربایجان همواره مهد پرورش علامه هایی بزرگ همچون امینی بوده که با اثری ماندگار مهر سکوت را بر زبان منکران ولایت علی(ع) زد./935/پ202/س
ارسال نظرات