۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۹۹۴
امام جمعه سراب:

انفاق نماد مسؤولیت اجتماعی انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: انفاق و احسان از‌ نمادهای وظایف اجتماعی انسان‌ بوده و وسیله‌ای برای پیوند عاطفی او با هم نوع خود است.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، شب گذشته در مراسم سفره‌های آسمانی و افطار با نیازمندان کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهر گفت: انسان از دیدگاه اسلام دارای ابعاد مختلفی است که انفاق و احسان از‌ نمادهای وظایف اجتماعی او بوده و وسیله‌ای برای پیوند عاطفی انسان با هم نوع خود است.

وی افزود: اگر نماز وسیله ای برای ایجاد ارتباط با خداست، انفاق و صدقه نیز موجب پیوند با بندگان نیازمند خدا شده، و دعای خیر محرمان را به دنبال دارد.

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به آثار مثبت دنیوی و اخروی احسان و انفاق گفت: انفاق موجب تزکیه و پاک شدن دل ها از غبار گناه و ناپاکی ها می شود‌.

امام جمعه سراب یادآورشد: در چنین روزهایی که دروازه های آسمان نیایش به رویمان بازشده است باید فرصت را مغتنم شمرده و چون مولایمان علی(ع)کوله بارهای آذوقه را به نیازمندان و محرومان برسانیم.

حجت الاسلام رشتبری با بیان این‌که تشکیل کمیته امداد از سوی امام راحل از برکات انقلاب اسلامی در جامعه است، اظهار داشت: هیچ کس از فزونی خانواده‌های نیازمند و زیر پوشش کمیته امداد شادمان نمی‌شود؛ اما نمی‌توان هم نیازمندان و محرمان جامعه را تنها گذاشت.

امام جمعه سراب کمک‌های مالی کمیته امداد را تأمین کننده تمام نیازهای محرمان ندانست و خاطرنشان کرد: مردم باید در حد وسع و توان خود این نهاد خیریه را یاری کنند.

در ادامه رضا محمد نسب، رییس کمیته امداد سراب گفت: بیش از 2 هزار و 400 خانواده زیر پوشش کمیته امداد سراب هستند.

وی افزود: افزون بر مستمری و کمک هایی در رابطه با تحصیل، جهیزیه و درمان نیازمندان این نهاد برای ایجاد خودکفایی و استقلال اقتصادی خانواده ها تلاش می کند.

گفتنی است، مراسم سفره‌های آسمانی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) سراب و با کمک‌های مردمی در تالار رامسر سراب برگزار و مسؤولان روزه خود را در کنار نیازمندان افطار کردند./949/پ202/س
ارسال نظرات