۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۰۱۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

راهبری معنوی جامعه مهم‌ترین وظیفه مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، تبلیغ دین، ارزش های اسلامی، راهبری معنوی جامعه و اجرای احکام الهی را از مهم‌ترین وظایف مبلغان دینی دانست.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جمع روحانیان شهرستان بندرگز، تبلیغ دین، ارزش های اسلامی، راهبری معنوی جامعه و اجرای احکام الهی را از مهم‌ترین وظایف مبلغان دینی دانست و گفت: روحانیت باید در این عرصه با جدیت بیشتری وارد شود تا مکتب نبوی و معارف ائمه معصومین‌(ع) در دنیا گسترش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، ماه رمضان را بهترین فرصت برای تشویق جوانان و نوجوانان به مسائل دینی و قرآنی دانست و خواستار توجه بیشتر مبلغان دینی به برگزاری جلسات با جوانان و نوجوانان و بررسی مشکلات آنان شد.

حجت الاسلام ولی‌نژاد، تقویت ارتباط مبلغان با نسل جوان را ضروری دانست و گفت: امروز نسل جوان جامعه ما نیازمند شناخت بیشتری از مباحث دینی هستند.

وی با بیان این که امروز هجوم گسترده‌ای علیه اعتقادات دینی نسل جوان از سوی دشمنان اسلام در جامعه دیده می‌شود، افزود: مبلغان دینی باید باید شناخت مناسب از این شرایط در جهت پاسخگویی به آن گام بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، شناخت و پاسخگویی به شبهات را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مبلغان دینی دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی بهترین قشر برای پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان هستند.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با بیان این که دشمنان اسلام با طرح شبهات دینی به دنبال کمرنگ‌کردن اعتقادات دینی نسل جوان هستند، تصریح کرد: اگر مبلغان دینی نسبت به این مباحث بی تفاوت باشند، نسل جوان ما در دام دشمنان گرفتار خواهند شد.

وی، پاسخگویی مناسب به شبهات دینی از سوی مبلغان دینی را نیازمند یک جهاد همه جانبه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت باید با حضور همه جانبه در میدان مقابله با شبهات مانع از رسیدن دشمنان به اهداف شوم خود شوند.

حجت الاسلام ولی‌نژاد، ارتباط سازنده مبلغان با نسل جوان به منظور جذب و فعالیت در امور دینی را از مهم‌ترین وظایف مبلغان در طول دوران تبلیغ برشمرد و اظهار داشت: یک مبلغ دینی باید با زبانی گویا، ساده، رفتاری مناسب و کلامی تأثیرگذار مبانی دینی را به خوبی و به شیوه‌ای تأثیرگذار برای نسل جوان تبیین کنند.

وی با اشاره به نفوذ جریان‌های انحرافی و ترویج خرافات در روستاها ادامه داد: گرچه دشمنان از تکنولوژی روز دنیا و رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ای برخوردارند و نسبت به ترویج عقاید ضاله وهابیت و اباحه‌گری وارد میدان شده‌اند، اما روحانیت نباید از منابر و جلسات وعظ و خطابه غافل شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، حضور در صحنه روحانیت را در چنین شرایطی یک ضرورت دانست و ادامه داد: روحانیت باید با ارتباط بیشتر با نسل جوان جامعه آنها با نقشه های شوم دشمن آگاه ساخته و زمینه خنثی سازی ترفند های دشمن را فراهم کند./950/پ202/س
ارسال نظرات