۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۰۳۴

مراسم بزرگداشت والده آیت الله موسوی جزایری در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت والده آیت الله موسوی جزایری با حضور شماری از مسؤولان و اقشار مختلف مردم در حسینیه اعظم اهواز برگزار شد.
مراسم ترحيم والده حضرت آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم ترحیم والده آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان شب گذشته با حضور علمای برجسته خوزستان، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، دریابان علی شمخانی، استاندار ، مسؤولان کشوری، لشکری و استانی و اقشار مختلف مردم، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات و عشایر در حسینیه اعظم اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در سخنانی منزلت و کرامت ماه مبارک رمضان را در نزول قرآن دانست و گفت: روزه داری ادبی به پاس بزرگی این ماه مبارک و باشکوه است ولی عظمت و شرافت ماه مبارک رمضان در نزول قرآن کریم است.

مشاور امور روحانیان استانداری خوزستان، با بیان این که ماه مبارک رمضان به واسطه نزول قرآن کریم نسبت به ماه های دیگر متمایز گردیده است، ابراز داشت: عالی ترین ساعت ها و ثانیه ها برای درک و فهم آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نهفته است.

حجت الاسلام بلک، با تأکید بر این که قرآن آیت هدایت انسان است، اظهار داشت: همه نیازهایی که بشر برای پیشبرد اهداف خود در زندگی و رسیدن به در جه تعالی و کامل نیاز دارد، در دل آیات قرآن کریم یافت می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: حقایق، شأن و منزلت قرآن کریم را کسی جزء اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام درک نمی کند.

وی، با اشاره به این که مسیر رسیدن به اهل بیت(ع) راهی جزء مرجعیت و فقاهت نمی باشد، بیان داشت: در طول تاریخ اسلام برای همگان ثابت شده که کسی با جن گیری، ورد، ذکر و رمالی نتوانسته به قرب الهی برسد و معارف ارزشمند و نورانی اهل بیت(ع) را دریافت کند.

حجت الاسلام بلک، مسیر رسیدن به معارف نورانی قرآن کریم را اهل بیت(ع) دانست و گفت: مراجع، علما و فقهای والامقام بهترین ملجأ برای دریافت مکارم ناب معنوی و اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

مشاور امور روحانیان استانداری خوزستان، با بزرگداشت جایگاه والده مکرمه آیت الله موسوی جزایری، یادآور شد: این بانوی بزرگ و عالم پرور در خاندانی متدین و بیت مرجعیت و فقاهت رشد و نمو کرد./9461/پ202/ص
ارسال نظرات