۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۰۶۹
امام جمعه مشهد:

جلوگیری از گسترش طاغوت از بزرگ‌ترین برکات ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی، جلوگیری از به وجودآمدن طاغوت را از بزرگ‌ترین برکات ولایت فقیه دانست و گفت: ولی فقیه، نماد و نماینده ای از سوی‌ امام زمان(عج) است و هر حکمی که صادر کند بر اساس حکم الهی است و پذیرش آن بر همه اشخاص واجب است.
آيت الله سيداحمد علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمدعلم الهدی، امام جمعه مشهد، روز گذشته در جلسه تفسیر روزانه خود در مهدیه این شهر، فریب دادن مردم و بهره کشی از آنان به وسیله یک نفر که حکومتی غیر ولایی دارد را مصداق طغیان در بلاد دانست و افزود: در قرآن کریم پنچ بار به حاکمیت مطلق خداوند اشاره شده و حاکمیت را فقط ار آن خدا دانسته پس هر حکومت که غیر از فرامین الهی، حکمی صادر کند، طاغوت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که طاغوت و طاغوت پذیری مصداق بت و بت پرستی است، تصریح کرد: در جامعه ای که طاغوت حاکم است تمام امکانات رفاهی و مالی در اختیارعده ای اندک است و اکثریت جامعه نیازمند و فقیر هستند.

امام جمعه مشهد اوضاع حاکم بر کشور اتگلستان را نمونه ای کامل از فاصله طبقاتی دانست و افزود: درآمد سالیانه اقلیت پولدار این کشور برابر با درآمد یک سال قشر کم درآمداست که این موضوع زمینه ساز بروز آشفتگی کشور انگلستان شده است.

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: در کشور ایران مجتهدی جامع الشرایط که حجت امام عصر(عج) بود قیام کرد و حکومتی براساس حکم خداوند به‌پاساخت پس هرگونه تضعیف و مخالفت با نظام ولایت، شرک به خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: ولی فقیه، نماد و نماینده ای از سوی امام زمان(عج) است و هر حکمی که صادر کند بر اساس حکم الهی است و پذیرش آن بر تمام اشخاص واجب است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش، دلبستگی به قدرت از سوی جریانات سیاسی و اجتماعی را عامل اصلی بروز طاغوت اعلام کرد و گفت: زمانی که یک نفربه مقام و قدرتی می رسد دیگران با چاپلوسی وی را وابسته به قدرت می‌کنند و این شروع جریان طاغوت است. وقتی قدرت را باور کرد، سطح توقعش از مردم بالا رفته و از آنان بهره‌کشی می‌کند.

وی، جلوگیری از به وجودآمدن طاغوت را از بزرگ‌ترین برکات ولایت فقیه دانست و گفت: جامعه‌ای که ‌ دوستی با اهل بیت(ع) در آن جلوه بیشتری داشته باشد از نظر سیاسی و اجتماعی جامعه ای کامل‌تر خواهد بود./930/پ202/س
ارسال نظرات