۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۱۰۵
آیت الله طبرسی:

برخورد ‌پلیس انگلیس با مردم سند آشکاری از نقض حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ با محکوم کردن حملات دولت و پلیس انگلیس در مردم معترض این کشور، گفت: حملات وحشیانه پلیس انگلیس با مردم این کشور سند آشکاری از نقض حقوق بشر در این کشور است.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با محکوم کردن حملات دولت و پلیس انگلیس به مردم معترض این کشور‌ گفت: دولت انگلیس که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد به شیوه ای وحشیانه با مردم خود رفتار می‌کند.

وی، ادعای آزادی خواهی کشورهایی نظیر انگلستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دروغین دانست و گفت: سران این کشور تنها برای بقای خود حاضر هستند دست به هر جنایتی بزنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حملات وحشینانه پلیس انگلیس با مردم این کشور را نشانه ای از بی‌توجهی به حقوق بشر در این کشور دانست و خاطرنشان کرد: این اقدامات وحشیانه پلیس انگلیس نشان داد که تنها چیزی که برای دولتمردان این کشور اهمیت ندارد مردم و حقوق آنها است.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن شب‌های پر فیض قدر‌ گفت: شب های شب فرصت مناسبی برای طلب رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال است که باید ازاین لحظات معنوی نهایت استفاده را ببریم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که باید از لحظه های ماه مبارک رمضان در جهت تقویت تقوا و معنویت در خود استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: تقوا یکی از بهترین و نیکوترین لباس برای انسان‌ها است که به هیچ وجه رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد و همیشه انسان را به اوج درجات می‌رساند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به در پیش بودن شهادت حضرت علی (ع) به برخی از ویژگی‌های این امام همام اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) همواره به یاد یتیمان و نیازمندان بود و در همه عمر خود در این مسیر گام برداشت.

وی‌ دستگیری از محرومان و مستمندان را از‌ مهم‌ترین ویژگی‌های مولای متقیان علی(ع) دانست و خاطرنشان کرد: این امام همام در همه شرایط حامی مردم مستمند بود و این ویژگی امروز در ملت ایران نیز وجود دارد.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود، مخالفت با ولی فقیه، نظام اسلامی و راه‌اندازی جریان فتنه را مصداق دشمنی با حکومت علی(ع) دانست و گفت: باید بدانیم که هرگونه مخالفت و دشمنی با نظام اسلامی و رهبری به دلیل تقوا و عدالت‌ورزی رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان این که امروز آحاد جامعه اسلامی در حمایت و پشتیبانی از ولی فقیه زمان وظیفه و تکلیف سنگینی دارند، خاطرنشان کرد: تبعیت از رهبری جامعه اسلامی توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی خواهد کرد.

امام جمعه ساری همچنین با ابراز تأسف از وضعیت بد مردم قحطی‌زده سومالی، کمک به مردم این کشور را ضروری دانست و گفت: کشورهای دنیا نباید در برابر این وضع بد مردم سومالی بی‌تفاوت باشند.

وی، بی‌تفاوتی کشور‌های بزرگ و مدعی بشر دوستی به این کشور را ظلمی آشکار علیه مردم سومالی دانست و خاطرنشان کرد: ملت‌های دنیا به ویژه کشورهای اسلامی باید در جهت کمک به مردم قحطی‌زده سومالی گام بردارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش‌بودن روز جهانی قدس، از این روز به عنوان یادگاری تاریخی از امام راحل یاد کرد و خواستار حضور هر چه باشکوه‌تر مردم دراین روز مهم شد./950/پ201/س
ارسال نظرات