۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۱۶۰
دست دعا(19)؛

خدایا؛ مرا سرشار از برکات ماه رمضان کن!

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم عدالت اجتماعی را از فواید و برکات ماه مبارک رمضان و روزه داری عنوان کرد و گفت: رمضان فرصت مناسبی است تا با درک گرسنگی و تشنگی، محرومان جامعه را درک کنیم.
خدایا؛ مرا سرشار از برکات ماه رمضان کن!


حجت الاسلام حسین دیلمی، محقق حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این روز از خداوند درخواست می کنیم که ما را از برکات ماه رمضان بهرمند سازد. در روایت می خوانیم اگر مردم می‌دانستند چه قدر خیر و برکت در ماه رمضان است، دعا می کردند تا این ماه به اندازه یکسال طولانی باشد.

 محقق حوزه علمیه قم با اشاره به سخن امام سجاد(ع) درباره ماه مبارک رمضان گفت: امام(ع) از خدا می‌خواهد که همه عمرش همچون ماه رمضان باشد. اهلبیت(ع) نسبت به توشه گیری از ماه رمضان و برکات گسترده آن بسیار سفارش می‌کردند و خود نیز در این راستا بسیار همت می‌گماردند به گونه ای که گفته اند آنقدر ما از رمضان استفاده کردیم که هیچ کس این گونه بهره نبرده است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: باید تلاش کنیم تا با تقویت روحیه ایمانی، خود را به کمال الهی نزدیک کنیم و راه قرب الهی را بپیماییم.

وی تاکید کرد: نماز، قرائت قرآن با تدبر، سحرخیزی، اقامه نماز شب، کمک به محرومین جامعه به خصوص افراد بی سرپرست از اعمالی است که مومنان باید با آنها زمینه‌های برکت اندوزی از ماه رمضان را فراهم کنند.

وی با اشاره به تقارن ماه رمضان و فصل تابستان گفت: حضرت عیسی با مردگان سخن می گفت و از جمله افرادی که با او صحبت کرد مادرش، حضرت مریم مقدس بود؛ به مادرش فرمود آیا دوست داری به دنیا برگردی؟ مادر جواب داد، بله. حضرت عیسی از دلیل آن پرسید و مریم مقدس جواب داد دوست دارم به دنیا برگردم تا در روزهای تابستان روزه و در شب های زمستان عبادت کنم.

این محقق حوزه علمیه اظهار داشت: طبیعی است که روزه داری در تابستان سخت است اما باید توجه داشته باشیم که سخت ترین اعمال، پرفضیلت‌ترین آنها است.

این محقق علوم اسلامی با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه عنایت خداوند به بندگان و ماه رحمت و برکت است، ادامه داد: خواندن یک آیه از قرآن در این ماه برابر با ختم کل قرآن و دادن افطاری به روزه داران حتی با یک خرما به مثابه آزاد کردن بنده‌ای توصیف شده است.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: یکی از برکات ماه رمضان، طبق آیه 183 سوره بقره، تقوا و پاکدامنی است؛ «لعلکم تتقون» به ما نشان می‌دهد اگر در ماه رمضان تقوایمان افزایش یافت، از برکت ماه رمضان بهرمند شده‌ایم.

حجت الاسلام دیلمی با اشاره به روایت «صوموا ان تصحوا» گفت: یکی دیگر از ارمغان های الهی در ماه رمضان، سلامتی و تندرستی است که در پناه روزه داری محقق می‌شود.

وی عدالت اجتماعی را از دیگر فواید و برکات ماه مبارک رمضان و روزه داری عنوان کرد و گفت: امام صادق(ع) بیان می دارد روزه واجب شده تا فقیر و غنی همرنگ شوند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات