۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۱۹۹
عنوان پایان‌‌نامه نخستین فارغ التحصیل الهیات دانشگاه تبریز؛

نقش اصالت وجود در حرکت جوهری ملاصدرا

خبرگزاری رسا ـ نخستین دانشجوی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز با دفاع از پایان نامه خود در مقطع کارشناسی ارشد در گروه فلسفه و کلام اسلامی فارغ­التحصیل شد.
ملاصدرا
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، علی فرجی خیاوی با دفاع از پایان نامه خود تحت عنوان "نقش اصالت وجود در حرکت جوهری ملاصدرا" با راهنمایی دکتر اصغر عین اله زاده موفق به اتمام تحصیلات خود شد.

در بخش چکیده پایان نامه این دانشجو آمده است: از نظر ملاصدرا و حکمای صدرایی آنچه در عالم خارج واقعیت دارد وجود است . صدرالمتالهین معتقد است که وجود حقیقتی واحد و دارای مراتب شدت و ضعف است این دو مطلب همان اصالت و تشکیک وجود است که از مباحث اولی در رشته بحثهای فلسفه اسلامی است.

رییس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز در آیین دفاع از این پایان­نامه با بیان اینکه این دانشکده از سال 1388 با دو گروه تخصصی فلسفه وکلام اسلامی و فقه و حقوق اسلامی با جذب 17 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: با انتقال معارف اسلامی به این دانشکده در سال 1389 این دانشکده به صورت رسمی تاسیس شد و هم اکنون 30 نفر دانشجو در دو گروه تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام فروهی گفت: گروه آموزشی معارف اسلامی نیز به عنوان گروه عمومی هر ترم به بیش از 7 هزار و 500 نفر دانشجو در پنج گرایش دروس معارف را اریه می دهد.

به گفته وی هم­ اکنون این دانشکده11 نفر هیات علمی تمام وقت دارد و 6 نفر هیات علمی نیز در حال جذب بوده و مراحل پایانی خود را می­گذراند./935/د103/س
ارسال نظرات