۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۳۳۸

همایش شیعه و ابعاد شخصیتی امام علی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، همایش شیعه و ابعاد شخصیتی امام علی(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برگزار شد.
شهادت امام علي (ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در همایش شیعه و ابعاد شخصیتی علی(ع) در اردبیل به تشریح ابعاد مختلف زندگانی، رفتاری و عملی اولین امام شیعیان پرداخت.

وی با بیان این‌که تنها راه نجات جامعه اسلامی تمسک به قرآن و اهل بیت است، خاطرنشان کرد: سیره مولای متقیان علی(ع) الگوی حکومت داری و حقوق بشر است، امروزه اگر هزاران همایش، نشست، کتاب و صدها مرکز تحقیقاتی برای بازگویی دیدگاه های متعالی آن حضرت فعالیت داشته باشند، هنوز حق مطلب ادا نخواهد شد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که در جامعه آرمانی علی(ع) حق‌الناس همچون حق‌الله دارای ارج و قرب است، تصریح کرد: با چنین دیدگاهی هیچ‌گونه حقی پایمال نخواهد شد و کرامت حقیقی انسانی ملت ها از سوی زمامداران و حاکمان رعایت می شود.

حجت ‌الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: آن امام همام بیش از 1400 سال پیش حقوق همه آحاد جامعه را مساوی و هیچ‌گونه امتیازی را نسبت به قومی بر دیگران روا نمی دانستند، اما امروز تنها نسخه‌ عزت و اعتلای بشر، هدایتگری حاکمان صالح و عادل است.

وی با بیان این‌که بدون در نظر گرفتن عزت و کرامت واقعی بشریت، تمام حق و حقوق او ضایع خواهد شد، گفت: تفسیری که امروز از حقوق بشر در غرب ارائه می شود، بسیار سطحی و تنها در حد برآورده کردن نیازهای ظاهری بشر است، غافل از اینکه حقوق بشر اسلامی معنا و مفهومی فراتر از این مسائل دارد.

امام جمعه اردبیل خواستار توجه دولتمردان نسبت به سیره و روش حکومتی اولین امام شیعیان شد و اظهار داشت: از دیدگاه آن حضرت عدالت و مساوات حق مسلم مردم محسوب می شود و هر گونه کم کاری زمامداران خیانت به اسلام و ملت است./935/پ202/س
ارسال نظرات