۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۳۵۶
حجت الاسلام فرحزاد:

تمسک به اهل بیت رمز سعادت انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت را اساس و رمز سعادت انسان ها و مسلمانان دانست و نا امیدی از رحمت الهی را گناهی بزرگ و نابخشودنی توصیف کرد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام فرحزاد در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جمع عزاداران در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، لیالی قدر را شب های رحمت الهی دانست.

وی با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی ارحم الراحمین است، یادآورشد خداوند تبارک و تعالی از همه به ما مهربان تر است و اگر انسان ها این مساله را درک می کردند هیچ گاه نافرمانی او را نمی کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه یاس و نا امیدی از رحمت الهی را از بزرگ ترین گناهان و در حد کفر دانست و گفت: در شب های پر فیض قدر باید با تضرع به درگاه خداوند تبارک و تعالی از او بخواهیم ما را مشمول عنایات خاصه خویش قرار دهد.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه با اشاره به روایتی تصریح کرد: گناه یاس از رحمت خدا از گناه کشتن صد نفر سید بیشتر است، باید با خدا آشتی کنیم و لیالی قدر فرصتی برای توبه به درگاه خداوند تبارک و تعالی است.

این خطیب حوزه علمیه ادامه داد: از رحمت الهی تنها قوم کافرین نا امید می شوند، خوشا به حال کسانی که شب های قدر شب های بیدار شدن آنها است و در این شب ها از راز و نیاز با معبود لذت می برند.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه تصریح کرد: باید یاد بگیریم هیچ گاه به اعمال و کارهایمان ننازیم، بلکه اعمال مان را از نیت های ناخالص پاکیزه و منزه و تنها برای رضایت خدا کار کنیم.

این خطیب حوزه علمیه اضافه کرد: البته خداوند تبارک و تعالی هیچ نیازی به اعمال و عبادات ما ندارد و اعمال و عبادات انسان ها چیزی به فیض و جلال خدا اضافه نمی کند و این ما هستیم که نیاز به لطف و رحمت خدا داریم.

حجت الاسلام فرحزاد تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را رمز نجات انسان دانست و با بیان اینکه اساس اسلام محبت پیامبر و ائمه اطهار(ع) است خاطرنشان کرد: اگر امت ها و مسلمانان به قرآن و عترت اهل بیت(ع) تمسک بجویند و به تاکیدات دینی عمل کنند سعادت دنیا و آخرت را به دست آورده اند.

وی افزود: بعضی ها در ماه مبارک رمضان با قرآن، مسجد و منبر سرو کار دارند، اما بلافاصله بعد از ماه مبارک رمضان همه چیز را کنار می گذارند و دوباره به سراغ همان اعمالی که قبل از ماه مبارک رمضان انجام می دهند می روند که این مساله نادرست است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات