۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۴۶۶
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

پاسخ‌گویی به شبهات دینی ‌رسالت‌ مهم حوزه و روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، پاسخ گویی به شبهات دینی را یکی از رسالت‌های مهم حوزه و روحانیت برشمرد و گفت: روحانیت باید با شناخت دقیق از شبهات مطرح شده در جامعه نسبت به رفع آنها قدم بردارد.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، امروز در دیدار گروه فرهنگی تبلیغی مدارس استان با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های تبلیغی در حوزه دانش‌آموزی‌ گفت: امروز نسل جوان و نوجوان نیازمند شناخت بیشتری به نسبت به مسائل دینی هستند.

وی با بیان این که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی هر روز شبهات گسترده ای را علیه اعتقادات دینی مردم مطرح می‌کنند، افزود: امروز نوجوانان و جوانان گروه هدف دشمن در ترویج شبهات است.

حجت الاسلام غفاری، پاسخ‌گویی به شبهات دینی را یکی از رسالت‌های مهم حوزه و روحانیت برشمرد و تصریح کرد: روحانیت باید با شناخت دقیق از شبهات مطرح شده در جامعه نسبت به رفع آنها قدم بردارد.

وی، تبلیغ احکام و ارزش‌های دینی در سطوح مختلف جامعه به ویژه در میان نسل جوان را یک ضرورت مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور به منظور تبلیغ تأثیرگذار و کارآمد بهره گرفت.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، مبلغان دینی را قشری تأثیرگذار در جامعه معرفی کرد و با بیان این که حضور این قشر در عرصه تبلیغی سبب هراس دشمنان اسلام شده است، افزود: مبلغان دینی باید با همه توان خود جامعه در جهت رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی یاری دهند.

حجت الاسلام غفاری، آموزش و پرورش و نیروی بسیج را دو مجموعه مناسب در جهت تبلیغ احکام دینی در جامعه معرفی کرد و گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا شرایط همکاری با این نهادها در عرصه تبلیغی تقویت شود.

وی با بیان این که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شرایط برای تبلیع هر چه بیشتر ارزش‌های اسلامی فراهم شده است، بیان داشت: معارف و آموزه‌های نورانی اسلام مهم‌ترین نیاز مردم است که باید در جامعه تبلیغ شود.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در ادامه سخنان خود با اشاره به همکاری خواهران طلبه با مدارس استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز طرح پاسخگویی به سؤ‌الات و شبهات دینی نیز برای نخستین‌بار در استان در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری آغاز شده است.

حجت الاسلام سید رسول هاشمی، مدیر گروه تبلغی مدارس مازندران نیز در این مراسم با اشاره به این که این گروه تبلیغی فعالیت‌های خود را از سال گذشته در مدارس آغاز کرده است، گفت: تأمین نیازهای فکری دانش آموزان وآشنایی هر چه بیشتر آنها با مبانی دینی مهم ترین هدف این گروه تبلیغی است.

وی با اشاره به این که در طول یک سال تحصیلی با بیش از سی هزار دانش‌آموز در غالب طرح درس و پارسش و پاسخ مدارس ارتباط برقرار کردیم، افزود: این طرح در سال تحصیلی گذشته در هشت شهرستان مازندران با بهره گیری از توان طلاب حوزه اجرا شده است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که اصل این طرح پنج ساله است و دانش آموزان اول راهنمایی به این طرح ورود پیدا می کنند، ادامه داد: این دانش آموزان تا زمانی که بتوانند قدرت تحلیل پیدا کنند با مجموعه ما ارتباط خواهند داشت.

وی همچنین از اجرای این طرح در پنج شهرستان مازندران در تابستان امسال خبر داد و بیان داشت: در این طرح بیش از 400 دانش آموز مدارس استان زیر پوشش قرار گرفتند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که این طرح در ابتدا با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز شد، گفت: اما پس از دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جامعه مدرسین مبنی براین که آموزش و پرورش یک شبکه آماده برای بیان معارف وآموزه های دینی است، وزارت کشور طرح تحول اجتماعی را در سه حوزه خانواده، عفاف و حجاب و شبکه ملی تبلیغی مدارس تعریف کرد که کار شبکه تبلیغ در مدارس مازندران به این گروه تبلیغی واگذار شد.

وی، بهره گیری از توان خواهران طلبه در اجرای این طرح را ضروری دانست و تصریح کرد: طلاب خواهر به دلیل ظرفیت بالایی که دارند می توانند ارتباط مناسبی را با دانش آموزان در این طرح برقرار کنند./950/پ202/س
 
ارسال نظرات