۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۱۱۴۷۹

ششمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ ششمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی شب گذشته با حضور استاندار و مسوولان این استان آغاز به کار کرد.
ششمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، جعفر سیدآبادی دبیر اجرایی ششمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از آغاز به کار این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 600 غرفه و 1500 غرفه دار با محصولات فرهنگی، هنری و قرآنی حضور دارند.

وی، گسترش فرهنگ مبتنی بر قرآن در جامعه، مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی، تشکل های مذهبی و عرضه محصولات و دستاوردهای قرآنی را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه ذکر کرد.
سید آبادی از مشارکت 19 نهاد و سازمان در برپایی این نمایشگاه خبر داد و افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی و موسسات وابسته به این اداره نظیر دارالقرآن کریم، تشکل ها و هیئات مذهبی، خبرگزاری مهر، موسسه و سایت اطلاع رسانی تبیان و حوزه هنری خراسان در 18 غرفه به ارائه فعالیت ها در این نمایشگاه پرداخته اند.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف از بخش های مهم این نمایشگاه است یادآور شد: تبلیغات اسلامی برنامه های متعددی برای گروه های مختلف سنی، بویژه کودکان پیش بینی کرده است که با حضور روحانیون متخصص در این زمنیه اجرا می شود.

سیدآبادی ابراز داشت: در این نمایشگاه که نمایندگانی ازپنج کشور، عراق، مصر، افغانستان، آذزبایجان و ترکیه در آن حضور دارند، صد هنرمند از سراسر کشور آثار خودشان را که با موضوعات قرآنی خلق شده به مردم ارائه می کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: سحری خوانی و مناجات خوانی از برنامه های بسیار جذاب تدارک دیده شده است که اولین بار در این نمایشگاه اجرا می شود.
وی همچنین از برگزاری بیست همایش با موضوع بیداری اسلامی و حضور 200 شاعر از سراسر کشور در این نمایشگاه خبر داد و افزود: استادان و سخنوران برجسته کشوری نظیر رحیم پور ازغدی نیز در این نمایشگاه درباره موضوعات مختلف به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی نمایشگاه قرآن وعترت را عرصه ارائه خلاقیت و ابتکار هنرمندان در حوزه قرآن و محلی برای عرضه دستاوردهای جدید در این زمینه عنوان و خاطرنشان کرد: ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت ازدوم شهریورماه جاری به مدت یک هفته درمحل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر خواهد بود.

گفتنی است، شرکت کنندگان در این نمایشگاه فعالیت ها و انتشارات خود را در قالب 450 غرفه و در وسعتی حدود 12 هزار متر مربع در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند./930/د102/س

ارسال نظرات