۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۹۲
امام جمعه مشهد:

رمضان ماه قیام در برابر دشمنان خدا است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با اشاره به تعابیر امام سجاد(ع) از ماه رمضان گفت: تا پیش از نامگذاری روز قدس، رمضان برای ما ماه قیام نبود؛ زیرا این عناوین با حرکت مجاهدانه امت اسلام در روز قدس محقق می شود‌.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به این‌که امام سجاد(ع) ماه رمضان را به شهر الصلوة، شهر الصیام، شهرالصلاح، شهر الاسلام و شهرالقیام تعبیر می کنند، اظهار داشت: تا پیش از نامگذاری روز قدس، رمضان برای ما ماه نماز، روزه و پاکی و توبه بود؛ اما ماه اسلام و قیام نبود که ماه اسلام و قیام با حرکت مجاهدانه امت اسلام در روز قدس وقتی که با مشت‌های گره کرده علیه دشمنان خدا شعار می دهیم، محقق می‌شود.

امام جمعه مشهد گفت: امام خمینی(ره) در نخستین روز جهانی قدس در حرم حضرت معصومه در سال 1358 تأکید کردند قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین و ضداسلام است که در آن به ابرقدرت‌ها هشدار می‌دهیم دیگر اسلام زیر سلطه شما نخواهد بود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این سخن‌ 33 سال پیش امام راحل در شرایطی بود که اسرائیل فلسطین و بخش عمده ای از جنوب لبنان را اشغال کرده بود و جبهه مقابله به اسرائیل در کشورهای اسلامی با پیمان ننگین کمپ دیوید به کلی تعطیل شده بود و فلسطینیان شکست را برای خود نهادینه می دیدند.

وی افزود: در برابر این یأس و ناامیدی پیروزی انقلاب و نامگذاری قدس روح امیدی در مردم سرزمین‌های اشغالی دمید.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: ایجاد انتفاضه‌ها‌، موفقیت حزب الله در بیرون راندن رژیم صهیونیستی از لبنان،خذلان و ذلت امروز رژیم صهیونیستی و این‌که امروز این رژیم غاصب در پرتگاه سقوط قرار گرفته است، نتیجه شعارهای سی ساله شما است که به شعاری جهانی تبدیل شده است.

وی همچنین با توجه به اهمیت سوریه و لبنان به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی دقایقی به زبان عربی زائران عرب زبان حریم رضوی را مخاطب قرار داد.

امام جمعه مشهد در خطبه اول نماز جمعه خاطرنشان کرد: از راه های مدیریت عبودیت حق، مدیریت فرصت هاست و ماه مبارک رمضان از فرصت های طلایی ارزشمند بندگی درگاه خداست محسوب می شود.

مدیریت عبودیت خدا همان یافتن راه خداست/ رمضان راه را به ما نشان می دهد

آیت الله علم الهدی ، شناخت فرصت ها و بهره برداری حداکثری از لحظات این ماه مبارک و نگهبانی و پاسداری از آثار و نتایج این فرصت‌ها در ماه رمضان گفت: مدیریت عبودیت خدا، در یافتن راه است چرا که مشکل ما عمدتا گم‌کردن راه خدا است و بزرگ‌ترین ویژگی رمضان این است که به ما راه را نشان می دهد.

وی با اشاره به انس مردم با خدا در شب‌های قدر یادآور شد: این انس و الفت ناشی از آشکار‌شدن هیبت خدا و صلابت حق در برابر بینش ما و آویخته‌شدن پرده حیا میان ما و خدا است؛ اما پس از شب‌های قدر همه سعی شیطان در دریدن این پرده است که باید مراقب بود./930/پ201/س
ارسال نظرات