۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۸۷۳
مفتی برجسته شیعه در لبنان:

سران عرب در برابر پروژه آمریکایی صهیونیستی بایستند

خبرگزاری رسا ـ مفتی برجسته شیعه در لبنان هدف از پروژه جهنمی آمریکایی ـ صهیونیستی را تبدیل جهان عرب به جزایری طایفه ای و مذهبی دانست و شورای ملی انتقالی لیبی را به آزادسازی هرچه سریعتر امام موسی صدر فراخواند.
شيخ احمد قبلان مفتي شيعه لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در لبنان، امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در مسجد امام حسین(ع) در منطقه برج البراجنه بیروت برگزار شد، خطاب به سران عرب گفت: همه شما سوار بر یک کشتی هستید که دارای سوراخ بسیار و نقص های بی شمار است، بنابراین باید همگی با هم در جهت ناکام ساختن پروژه جهنمی آمریکایی ـ صهیونیستی بایستید؛ چراکه این پروژه نه تنها سوریه و مقاومت لبنان و حماس در غزه را نشانه رفته، بلکه خواستار نابودی همه شماست.

این مفتی برجسته شیعه در لبنان با تاکید بر اینکه این پروژه جهنمی برای حفظ عزت و کرامت ملت عراق، تونس، مصر، لیبی، سوریه و یا لبنان نیست، هدف از آن را تجزیه منطقه و تبدیل آن به جزایری طایفه ای و مذهبی که همواره با یکدیگر در کشمکش و درگیر انواع جنگ های مذهبی، طایفه ای و نژادی دانست تا بدین صورت رژیم صهیونیستی بر همه سلطه یابد و به استقرار و امنیت دست یابد.

وی با اشاره به وجود برخی افراد و گروه های که نقش دشمنی با سوریه در لبنان را به عهده گرفته اند، نسبت به دسیسه چینی در لبنان علیه سوریه که از محورهای اساسی مقاومت و بازدارندگی است، هشدار داد و همچنین متهم شدن مجاهدان مقاومت از سوی عاملان سازمان اطلاعات آمریکایی ـ اسراییلی را بخشی اساسی از تلاش های دشمنان برای ترور سیاسی ـ اخلاقی مقاومت دانست.

شیخ احمد قبلان با تاکید بر اینکه مقاومتی که در تابستان 2006 در برابر محوری جهانی ـ منطقه ای ایستاد و سرافراز و پیروز از میدان جنگ بیرون آمد، همچنان در کمین دشمنان است، گفت: مقاومت با صداقت و وفاداری در کنار ملت لبنان ایستاده است و حتی یک قدم هم از اصول خود عقب نشینی نمی کند. با تمام وجود از لبنان و تمامی قضایای اسلامی و عربی دفاع خواهد کرد و هر قدر هم تهمت ها افزایش یابد، بی گناه است به ویژه از خون رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان.

وی از سوی دیگر با اشاره به مساله ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش به دست دیکتاتور منافق و دسیسه چین لیبی، ملت های عربی را به درس عبرت گرفتن از تاریخ فراخواند و گفت: صدام حسین، زین العابدین بن علی، حسنی مبارک و معمر قذافی ده ها سال ملت های خود را که همواره مدح و تملق آنها را می گفتند، شکنجه دادند، اما در پایان سکه روزگار برگشت و این دیکتارتورها در در همین دنیا پیش از آخرت به خواری افتادند. امیدواریم کشورهای عربی در گزینش حاکمان خود دقت کنند.

این مفتی برجسته شیعه در لبنان با اشاره به اینکه ربایش امام موسی صدر برآمده از حق خواهی، حق گویی، اصلاح طلبی و تلاش ایشان برای متحد ساختن ملت های عربی و اسلامی بود، شورای ملی انتقالی لیبی را به آزادسازی هرچه سریعتر امام موسی صدر و دو همراهش و بازگرداندن آنها به آغوش میهن و خانواده شان و محاکمه علنی معمر قذافی و رسیدگی به جرایم و جنایت هایی که در حق ملت و امت مرتکب شد، فراخواند./982/ب901/گ
ارسال نظرات