۱۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۹۰۵
آیت الله شبستری:

خانواده ها برای مهجوریت زدایی آموزه های قرآنی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: امروز ضرورت توجه عمیق به آیات الهی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، چراکه دشمنان به صورت مستقیم عقاید دینی و قرآنی جوانان مسلمان را هدف قرار داده است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در اختتامیه مسابقات قرآن مسجد ملاحسن تبریز، اظهار داشت: قرآن کریم، جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه زندگی است که انس با آن مایه سعادت دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه انس با قرآن مقدمه عمل به دستورات الهی است، خاطرنشان کرد: از این رو تدبر در آیات الهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، متأسفانه هنوز پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی گاهی مشاهده می شود قرآن و در جامعه اسلامی مهجور مانده است.

آیت‌ الله شبستری با تشریح آثار مادی و معنوی توجه به قرآن در جامعه ابراز داشت: اگر احکام و مبانی متعالی آیات الهی به صورت صحیح و کامل در جامعه پیاده شود، شاهد تحولات چشمگیری خواهیم بود و در این‌ صورت، مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه اسلامی مفهوم‌ نخواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری در ادامه توجه و تدبر مسلمانان به‌خصوص شیعیان را در آیات قرآن کریم خواستار شد و تأکید کرد: باید قرآن را محدود به مجلس عزا و عروسی نکنیم؛ چون در شأن آیات‌ الهی نیست، که این موضوع نشانگر اهمال‌کاری در گذشته است که باید جبران شود.

وی با بیان این که عمل به مضامین ارزشمند قرآن کریم بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی را بر طرف خواهد کرد، تصریح کرد: اگر آموزه های دینی و قرآنی در زندگی شخصی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد، سعادت دنیوی و اخروی نصیب خواهد شد. البته صرف قرائت قرآن کریم دردی از مسلمانان را دوا نمی کند، بایستی با عمل به مفاهیم قرآن در جهت تعالی حرکت کنیم.

امام جمعه تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که قرائت و برگزاری مسابقات قرآن کریم نباید در ماه مبارک رمضان خلاصه شود، گفت: اگر خواهان بهره مندی از انوار قدسی آیات کلام الله مجید در دیگر ایام سال هستیم، بایستی قرائت قرآن را در این ماه مبارک خلاصه نکنیم.

آیت الله شبستری با تأکید بر تداوم در قرائت قرآن گفت: امروز ضرورت توجه عمیق به آیات الهی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، چراکه دشمنان به صورت مستقیم عقاید دینی و قرآنی جوانان مسلمان را هدف قرار داده است، استکبار جهانی به خوبی از مفاهیم ارزشمند، سازنده و متعالی این کتاب الهی آگاه است، از این رو درصدد مهجوریت قرآن بر آمده است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از بی توجهی برخی از خانواده‌ها نسبت به قرآن کریم گفت: متأسفانه گاهی دیده می شود قرآن تنها در قبرستان‌ها و مجالس ترحیم قرائت می شود، در حالی‌که آیات قرآنی باید در لحظه لحظه زندگی جاری باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات