۱۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۹۳۲

‌مدارس قرآنی مازندران به 724 مورد افزایش می یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، از افزایش تعداد مدارس قرآنی مازندران به 724 مدرسه در سال تحصیلی جدید خبر داد.
مدير کل آموزش و پرورش مازندران
محمد علی امیری، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به فعالیت 362 مدرسه قرآنی سال گذشته در مناطق مختلف استان، گفت امسال این تعداد مدرسه قرآنی به 724 مدرسه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که، تعداد 686 مدرسه در نوبت عصر به نوبت صبح منتقل شد، افزود: نوبت دوم مدارس علاوه بر برگزاری کلاس‌های قرآن در زمینه مشاوره فرهنگی و تربیتی نیز فعال می‌شود.

امیری با اشاره به این که تعلیم و تربیت باید همگام با هم در مدارس استان روند آموزشی را بگذراند خاطرنشان کرد: در حوزه پرورش دانش‌آموزان تلاش بر حفظ سوره آیت‌ الکرسی مختص دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی شده تا در برنامه‌های صبحگاهی به صورت هماهنگ قرائت شود تا به امر مهم  معنویت دانش‌آموزان پرداخته شود.

وی، ترویج فرهنگ قرآنی در سطح مدارس را یکی از سیاست های مهم وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: امروز آموزش و پرورش همه تلاش خود را به کار گرفته تا اخلاق و معنویت را در کنار علم به دانش آموزان بیاموزد و در آنها نهادینه کند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این که امروز هجمه های فرهنگی بسیاری دانش آموزان ما را تهدید می کند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در سطح دانش آموزان بهترین سد برای جلوگیری از تهاجم گسترده غرب است.

امیری با بیان این که نسل نوجوان ما امروز نیازمند یک الگو برای ادامه مسیر زندگی خود هستند، بیان داشت: فرهنگ قرآنی می تواند بهترین الگو برای نسل جوان و نوجوان ما باشد، چون انس و الفت با قرآن انسان را به سعادت و تعالی حقیقی خواهد رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ساخت خانه علم در استان از مصوبات رییس جمهور در مازندران است، گفت: برای احداث خانه علم در شهرستان بهشهر نیازمند اعتبارات 50 میلیارد تومانی از اعتبارت ملی هستیم.

امیری با بیان این که ساخت یکصدمین خانه علم جهان در انتظار اعتبار یک میلیاردی است، ادامه داد: متأسفانه با توجه به قول مساعد در این خصوص؛ اما هنوز این اعتبار تخصیص نیافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران همچنین به برنامه‌های اوقات و فراغت این سازمان در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میزان استقبال دانش آموزان از این برنامه ها نیز بسیار مناسب بوده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح هجرت سه در مازندران از شرکت دو هزار و 700 دانش آموزان در این طرح خبر داد./950/پ202/س
ارسال نظرات