۱۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۱۹۳۸
امام جمعه نور:

شهادت رجایی و باهنر راه انقلاب را هموار کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان نور گفت: شهادت رجایی و باهنر راه انقلاب را هموار و خط امام (ره) و اسلام ناب را ترسیم کرد.
امام جمعه نور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسین امیری، امام جمعه شهرستان نور، شب گذشته ‌در مراسم بزرگداشت هفته دولت در مسجد جامع این شهر، شهیدان رجایی و باهنر را از شخصیت‌های بزرگ دینداری در جامعه دانست و تصریح کرد: ولایتمداری، تکلیف گرایی، تواضع، ساده زیستی، از مهم ترین و بارزترین ویژگی این بزرگواران بوده است.

امام جمعه نور، شهیدان رجایی و باهنر را از سربازان و فداکاران واقعی انقلاب و اسلام دانست و گفت: این شهیدان در راه خدمتگزاری به مردم و به خصوص محرومین و مستضعفین به درجه رفیع شهادت رسیدند.

حجت الاسلام امیری با بیان این که این دو شهید مظهر ایمان، ساده زیستی، دوری از دنیا، تقوا و جهاد در راه خدا و خدمت رسانی خالصانه به مردم بودند، ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر همواره در مسیر دین و ارزش ها حرکت می کردند و همین مسأله آنها را به اسطوره ای در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل کرده است.

وی با بیان این که هفته دولت فرصت و بهانه‌ای برای رجوع به خود و عملکردمان است، گفت: در این هفته نباید تنها به عملکرد دولت اکتفا کرد، بلکه باید مهم ترین خدمات نظام اسلامی در سه دهه اخیر برای مردم بازگو شود.

امام جمعه نور اظهار داشت: خداوند در روز قیامت از همه ما حساب و کتاب می‌خواهد و بهتر است قبل از آن روز خود به حساب خود رسیدگی کنیم که آیا به مردم خدمت کردیم و در مسیر خدا گام برداشتیم و باید رفتار اداری خود را مورد بررسی قرار دهیم.

حجت الاسلام امیری خاطرنشان کرد: باید ببینیم چقدر گره از کار مردم باز کردیم و گرفتاریشان را رفع کردیم و آیا با همه غنی و فقیر یکسان برخورد و رفتار کردیم و هر دو را بنده خدا دانستیم و شایسته اکرام یا خیر و فرق قائل شدیم.

وی تصریح کرد: اگر برای خدا کار کردیم و هوای نفس را کنار گذاشتیم در نزد خدا و مردم عزیز می‌شویم، کاری که امام راحل انجام داد، او همه کارها و کلامش اسلام، خدا و دین خدا بود و در جهان عزیز و مورد احترام است.

امام جمعه نور، مسؤولیت‌ها را امانتی برای خدمت گزاری دانست و گفت: برخی فکر می‌کنند مسؤولیت‌ها شکاری است که وقتی به دست می‌آورند می‌توانند هر کاری بکنند، باید بدانند خداوند از مسؤول سؤال می‌کند و حفظ حقوق مردم را می‌خواهد.

حجت الاسلام امیری ادامه داد: یک مدیر باید به عدل و انصاف رفتار کند، کسبه مقید یک شعار دارد و آن هم این است که همیشه حق با مشتری است، این امر برای مسؤولان و کارمندان که ارباب رجوع دارند نیز تسری دارد./950/پ203/س

ارسال نظرات