۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۹۹۹
عضو خبرگان رهبری:

وهابیت به دنبال تخریب چهره شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: فرقه انحرافی وهابیت از زمان روی کار آمدن به دنبال اهانت به اعتقادات مسلمانان به ویژه تشیع برای ترویج باورهای غلط خود است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع مردم شهرستان مراغه در مسجد جامع این شهر، تشکیل فرق ضاله بهائیت و وهابیت را از نقشه های شوم استعمار انگلیس دانست و اظهار داشت: مرجعیت به روز و قدرتمند، رمز وحدت و اعتلای شیعیان است، از این رو وهابیت به دنبال تخریب چهره مراجع است.

وی با بیان این‌که مراجع شیعه منشأ اصلی فقه پویا و نوآور شیعه هستند، ادامه داد: گسترش روز افزون اسلام به خصوص تشیع در عرصه جهانی نشان از نفوذ افکار و اندیشه های متعالی و مبتنی بر فطرت اسلام در اذهان پاک بشریت دارد.

عضو خبرگان رهبری به نقش مهم روحانیان در جامعه اشاره کرد و گفت: مردم همواره از عالمان آگاه، متعهد، شجاع و ظلم ستیز حمایت می‌کنند، چنانچه در حمایت همه جانبه خود از امام راحل ایمن مدعا را به اثبات رساندند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش تأثیرگذاری ایفا کردند.

وی با اشاره به تخریب قبرستان بقیع با روی کار آمدن وهابیت در عربستان سعودی اظهار داشت: این فرقه انحرافی از زمان روی کار آمدن به دنبال اهانت به اعتقادات مسلمانان به ویژه تشیع برای ترویج باورهای غلط خود است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به کشتار بی رحمانه مردم از سوی آل سعود و آل خلیفه در بحرین افزود: این جنایات با هدایت وهابیان و حکام خودفروخته و عمال غرب در منطقه صورت می گیرد، نکته جالب اینجا است که مدعیان امروز حقوق بشر در برابر این اقدامات بی‌شرمانه سکوت اختیار کرده اند.

وی با تحلیل اوضاع و شرایط حاکم در کشورهای اسلامی به ویژه خاورمیانه و شمال آفریقا اظهار داشت: آمریکا و تمامی دولت‌هایی که از ناتو حمایت می کنند، با اعزام این نیروها به خاک لیبی و شروع جنگ در این کشور به دنبال تأمین هزینه‌های نظامی خود هستند.

امام جمعه مراغه با اشاره به بلوکه شدن 150 میلیارد دلار پول نفت کشور لیبی توسط غرب افزود: با توجه به جنگ های داخلی بین انقلابیون لیبی و نیروهای قذافی در این کشور، مردم لیبی در بدترین شرایط مالی بسر می برند و بلوکه کردن مقدار قابل توجهی از سرمایه های عظیم این کشور مهم‌ترین ظلم استکبار به مردم لیبی در زمان حاضر است./935/پ202/س
ارسال نظرات