۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۵۲

بازسازی عملیات والفجر8 در حاشیه رودخانه کارون

خبرگزاری رسا ـ برپایی همایش نخبگان و دانش آموختگان عالی شوش، برگزاری جشنواره استانی نور چشم در استان خوزستان و بازسازی عملیات والفجر8 در حاشیه رودخانه کارون از مهمترین عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان هستند.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش نخبگان و دانش آموختگان عالی شوش با حضور آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش، جاسم ساعدی نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤولان استانی برگزار شد.

آیت الله محسن حیدری با اشاره به 10 مورد از توسعه و پیشرفت های شوش افزود: این شهرستان در همه زمینه ها اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فوق العاده است و نخبگان باید در توسعه همه جانبه منطقه تلاش مضاعفی داشته و این موارد را در الویت قرار دهند.

وی گفت: نخبگان باید با پیروی از ولایت فقیه و اسلام با اتحاد و همدلی با مسوولین تعامل خوبی داشته در جهت پیشرفت و آبادانی منطقه تلاش کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید محمد امام امام جمعه شوش نیز با تبیین اهداف همایش گفت: شناسایی و بکارگیری نخبگان این منطقه برای رشد و توسعه شهرستان شوش از اهداف برگزاری این همایش است.

وی به حضور کثیر نخبگان، کارآفرینان و شخصیتهای فرهنگی و اجتماعی شوش در سراسر کشور، اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد تا این همایش بعنوان آغازی بر استفاده هر چه بیشتر و کاراتر از فرهیختگان این شهر در انجام امور فرهنگی و توسعه ای شوش شود.

برگزاری جشنواره استانی نور چشم در استان خوزستان

حجت‌الاسلام علی فدیعمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، از برگزاری جشنواره استانی نور چشم در شهرستان شوشتر خبر داد و ابراز داشت: جشنواره نور چشم کاری مشترک از اداره ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان است که برای ترویج فرهنگ نماز در سطح استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این جشنواره هنرهای تجسمی مانند مجسمه سازی، نقاشی، شهر و تئاتر را در بر می‌گیرد و دبیرخانه آن جشنواره در شهرستان شوشتر تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام فدیعمی با تأکید بر این که هر یک از شاخه‌های این جشنواره در یکی از شهرستان‌های خوزستان تشکیل و برگزار می‌شود، افزود: برای تاثیرگذاری بیشتر این جشنواره مقرر شد هر یک از رشته‌های این جشنواره در یکی از شهرستان‌های استان برگزار شود تا در فرهنگ سازی و تاثیرگذاری آن در گستره‌ای بیشتر تلاش شده باشد.

بازسازی عملیات والفجر8 در حاشیه رودخانه کارون

سرهنگ حمید طاهری، مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، از بازسازی عملیات والفجر 8 در حاشیه رودخانه کارون خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول جانمایی محل برگزاری بازسازی عملیات در حدفاصل رودخانه کارون هستیم و تمرینات اجرای این عملیات از 15 شهریور آغاز خواهد شد. بازسازی این عملیات در هفته دفاع مقدس و به مدت 10 روز در اهواز برای مردم ادامه خواهد داشت.

طاهری تصریح کرد: سال گذشته نمایش نمادین دفاع مردمی در استان خوزستان اجرا شد، ولی امسال با دستورالعملی که در حال تهیه است نمایش مذکور به بازسازی عملیات "والفجر8" تغییر کرد.

این گزارش حاکی است که این عملیات در ساعت 22:10 دقیقه بیستم بهمن سال 1364 در منطقه جنوب غرب و استان خوزستان و با هدف تسلط کامل بر منطقه اروند کنار و تأمین امنیت شناورها در آبراه‌ها و بنادر جنوبی کشور انجام شد.

قابل ذکر است، عملیات والفجر 8 برگ زرینی در هشت سال دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی ایران گشود و به عنوان یک عملیات استثنایی در سوابق جنگ ایران و جهان ماندگار شد. در این عملیات رزمندگان کشورمان با آزادی عمل در صحنه‌های نبرد موفق به آزادسازی فاو شدند.

فراخوان دومین همایش شعر حماسه پایداری در بهبهان

فراخوان دومین همایش شعر دفاع مقدس با عنوان حماسه پایداری در شهرستان بهبهان منتشر شد و دبیرخانه آن آغاز بکار کرد.این همایش در چهار بخش دفاع مقدس، بیداری اسلامی، آیینی و آزاد منتشر شده است.

بر اساس فراخوان این همایش علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان ارسال کنند.

گفتنی است، این همایش به همت انجمن شعر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد./9464 /پ202/ص
ارسال نظرات