۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۱۵۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

سیره و روش زندگی اهل بیت بهترین الگو برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نباید بگذاریم نوجوانان و جوانان ما به سوی الگوهای غربی سوق پیدا کنند، افزود: امروز بهترین الگو برای نسل جوان ما فرهنگ ناب اسلامی و سیره و روش زندگی اهل بیت‌(ع) است.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، روز گذشته در گردهمایی رؤسای ادارات تبیغات اسلامی استان با اشاره به سپری شدن ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از مهم ترین و پراهمیت ترین دستاورد ماه مبارک رمضان که در دعاهای روزهای مختلف این ماه بدان تاکید شده است ، کسب رضایت خداوند متعال است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: کسب خشنودی خداوند متعال منحصر به اولیا الهی نیست و عموم انسان ها با اطاعت از دستورات و عوامل الهی و توفیقی که از سوی حضرت حق نصیب انسان‌ها می شود می توانند بدان دست پیدا کنند.

وی با اشاره به فضای معنوی ماه مبارک رمضان گفت: خداوند در مهمانی خویش همه موانع جهت تقرب به خود را برداشت تا همه انسان ها امکان بهره برداری از این ماه را داشته باشند و به تعبیر آیت الله جوادی آملی ریخت و پاش خداوند در این ماه آمرزش و عفو الهی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ماه مبارک رمضان را میدان مسابقه الهی دانست و با بیان این که که خداوند همه موانع را در آن برطرف کرد تا هر کس به اندازه توان خود نتیجه و دستاوردی را از آن داشته باشد، گفت: به عبارتی دیگر ماه مبارک رمضان محل تمرینی است که در ماه های بعد از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به حدیثی از امام باقر‌(ع) بیان داشت: یکی از نکات مهمی که باید بدان توجه داشت حفظ دستاورد ماه مبارک رمضان است که به فرموده امام باقر (ع) نگهداری عمل از اصل عمل سخت تر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار داشت: در ماهی که خداوند زمینه های بسیاری را فراهم کرد تا هر کس بهره ای از آن داشته باشد به یقین هر کس دستاوردی از آن دارد ولی باید در حفظ و استمرار آن بیشترین همت و تلاش را انجام داده چرا که در یک ماه باید توشه یک سال را حفظ کند.

وی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات گناهان بسیار کوچک، خیلی از دستاوردهای معنوی که انسان در این ماه کسب کرده است را از بین می برد که چاره حفظ آن استمرار اعمال ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه دشمنان برای خدشه دار کردن اعتقادات دینی نسل جوان گفت: امروز برنامه های دینی و فرهنگی باید به گونه ای طراحی شود که زمینه ساز جذب نسل جوان شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نباید بگذاریم نوجوانان و جوانان ما به سوی الگوهای غربی سوق پیدا کنند، افزود: امروز بهترین الگو برای نسل جوان ما فرهنگ ناب اسلامی و سیره و روش زندگی اهل بیت‌(ع) است.

وی با تأکید براین که باید نسل جوان جامعه را با الگوهای دینی و اسلامی بیشتر آشنا کنیم، ادامه داد: جوانان و نوجوانان ما تشنه فراگیری معارف ناب اسلامی هستند، اما این معارف باید به شیوه برای این نسل بیان شود تا موجب تحول درونی در آنها شود.

حجت الاسلام شکریان، تبلیغ ارزش های اسلامی به شیوه نوین و روز جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بهره گیری از ابزار تبلیغی روز برای فهم بهتر ارزش های اسلامی ضروری است./950/پ202/س

ارسال نظرات