۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۲۹۹
مسؤول بخش مستبصرین مرکز الابحاث الاعتقادیه:

بسیاری از وهابی‌های مستبصر مبلغ عقاید شیعه می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه مباحث اعتقادی اظهار داشت: پاسخ به سوالات، ارائه کتاب‌های اعتقادی، ارتباط گیری و کارهای تبلیغی، ترویجی از فعالیت‌های واحد مستبصرین مرکز الابحاث الاعتقادیه است.
مرکز الابحاث الاعتقاديه


حجت الاسلام سیدصالح هاشمی تنکابنی، مسؤول بخش مستبصرین مرکز الابحاث الاعتقادیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: با توجه به انتقال اطلاعات و اوج گرفتن مردم به سمت واقعیت‌ها، با پدیده‌ای به نام مستبصرین روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه مستبصرین افرادی هستند که از مذهب خود دست شسته‌اند و به مذهب حق شیعه اثنی عشری تمایل پیدا کرده‌اند، گفت: این افراد سوالات زیادی در ذهن خود دارند و با چالش هایی در مذهب قبلی خود روبرو هستند که اگر به خوبی به سوالات آنها پاسخ داده شود، به سمت عقاید حقه گرایش پیدا می‌کنند.

وی در تشریح عملکرد واحد مستبصرین این مرکز اظهار داشت: ما تلاش می کنیم با ارائه کتاب مراجعات مرحوم شرف الدین، عقاید علامه مظفر، کتاب های آقای تیجانی و دیگر آثار و برقراری رابطه، در این زمینه به افراد کمک کنیم؛ بدیهی است که ما هیچ گونه تحمیل اندیشه‌ای نداریم و فقط افراد علاقه‌مند را کمک می‌کنیم تا با آزادی کامل با نظریات شیعه آشنا شده و مذهب حقه را انتخاب کنند.

این محقق علوم اسلامی گفت: تشریح آنچه بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) اتفاق افتاد و تبیین اصول اعتقادی شیعه از مطالبی است که با افراد مستبصر به بحث گذاشته می شود.

حجت الاسلام تنکابنی گفت: به شیعه گرویدن افراد از مذاهب گوناگون اسلامی به خصوص از فرقه وهابیت بسیار حائز اهمیت است و حتی برخی از این افراد در جهت بیداری سایر مسلمانان، مشغول به همکاری با ما شده‌اند.

این کارشناس مسائل اعتقادی عنوان داشت: ما برای مستبصرین پرونده تشکیل می دهیم و ضمن به رشته تحریر درآوردن زندگی نامه آنها، برنامه های ویدئویی از نحوه تشرفشان به مذهب حقه اثنی عشری تهیه کرده‌ایم.

وی گفت: طبیعی است که انتشار این مجموعه ها به اجازه شخصی افراد نیاز دارد و از آنجایی که برخی افراد با محدودیت هایی در خانواده یا کشور خود روبرو خواهند شد نمی توانیم آنها را معرفی کنیم.

وی از انتشار موسوعه مستبصرین خبر داد و گفت: در این مجموعه تلاش کرده ایم تا افرادی را که با تلاش فکری و عملی، خود را از عقاید نادرست آباء و اجدادی رها کرده اند و به سنت راستین نبوی(ص) تمسک کرده اند به صورت کشور به کشور معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مستبصر شده‌اند نمی‌توانند گمراهی سایر افراد را ببینند و از این رو در کشورهای خود با احداث مسجد و مدارس به تبلیغ مشغول هستند.

این محقق علوم اسلامی با اشاره به اینکه مخاطبان این مجموعه عرب زبان‌ها هستند، گفت: سایت مجموعه به نشانی
www.aqaed.com و ایمیل موسسه از راه های ارتباطی افراد از کشورهای گوناگون با این مرکز است.

وی گفت: این پایگاه اطلاع رسانی مطالب ارزشمندی در حوزه عقاید اسلامی همچون فهرست جامع مستبصرین، سوال های اعتقادی و کتب مستبصرین ارائه کرده است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات