۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۱۲۵۴۱
امام جمعه جلفا:

توجه به مسائل فرهنگی مناطق آزاد ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: ورود برخی اتباع آذری با فرهنگ غربی به این شهرستان باعث بروز بسیاری از مسائل ضد اخلاقی شده است.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی انتظاری که در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان جلفا ابراز داشت: توجه به مسایل فرهنگی در این شهرستان کمرنگ بوده و باعث نارضایتی دوستداران نظام اسلامی شده است.

او افزود: متاسفانه برخی نهادها بدون توجه به موقعیت حساس این شهرستان در قبال مسائل فرهنگی بی اعتنا هستند که این امر باید ریشه کن شود.

امام جمعه شهرستان جلفا خاطرنشان کرد:خیل عظیم گردشگران از اقصی نقاط کشور با آداب و فرهنگ های متفاوت در برخی مواقع باعث بروز مشکلات اجتماعی می شود که در این میان مسؤولیت دستگاه‌های ذیربط بسیار خطیر بوده و همت والا می طلبد.

حجت الاسلام انتظاری تنها راه برون رفت از این مشکلات را تقویت کارهای فرهنگی دانسته و از سازمان منطقه آزاد ارس خواست در این خصوص فعالیت بیشتری از خود نشان دهد.

وی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان اشاره کرد و گفت: معظم له با درک واقعیات، علیرغم تقدیر از عملکرد دولتمردان، نکاتی را درخصوص تقویت کارهای فرهنگی متذکر شدند که جای بسی تامل دارد.

به گفته امام جمعه شهرستان جلفا کارهای قابل توجهی در حوزه فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج ارزش‌های دینی در شهرستان انجام می شود؛ اما عدم اطلاع رسانی باعث برخی مسایل حاشیه ای شده است.

گفتنی است، در این نشست ضرورت کار فرهنگی در دانشگاه‌ها، فعال شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر و توجه به مسایل فرهنگی در اماکن گردشگری و توریستی مورد بحث و بررسی اعضاء قرار گرفت./935/د103/س
ارسال نظرات