۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۷۱۲
مسؤول کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان:

ترویج معارف ناب اسلامی مهم‌ترین وظیفه کانون های مساجد است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان، تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم‌ترین وظایف کانون های مساجد برشمرد و گفت: کانون های مساجد باید زمینه تقویت معارف دینی در سطح جامعه را فراهم کند.
کانون هاي مساجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سلیمان پور ابراهیم، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، امروز در جمع مدیران کانون‌های مساجد استان با اشاره به نقش این کانون‌ها در ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه گفت: امروز کانون‌های مساجد به عنوان مهم ترین سنگر ترویج ارزش های دینی درسطح جامعه نقش آفرین هستند.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح اوقاف و فراغت کانون های مساجد با عنوان « آسمانی های پنج» در استان، افزود: بیش از 35 هزار نوجوان وجوان استان دراین طرح شرکت کردند.

حجت الاسلام پورابراهیم با بیان این که باید حضور جوانان در مساجد پر‌رنگ‌تر باشد، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه را برای حضور حداکثری نسل جوان در مساجد فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: حضور جوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری بسیار امیدوار کننده است و جوانانی که هر لحظه آماده انجام فعالیت در مساجد و هیأت‌های مذهبی هستند برای خدمت در این مکان ها از یکدیگر سبقت می گیرند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم ترین وظایف کانون های مساجد برشمرد و گفت: کانون های مساجد باید زمینه تقویت معارف دینی در سطح جامعه را فراهم کند.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان خود را برای بی اعتقاد‌کردن نسل جوان جامعه ما به کار گرفته اند، افزود: هویت زدایی مهم ترین هدفی است که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال آن هستند.

وی با اشاره به این که کانون های مساجد بستر لازم برای تعمیق باورهای دینی در نسل جوان را فراهم خواهد کرد، ادامه داد: ترویج فرهنگ ناب اسلامی و تقویت حضور جوانان به سوی مساجد از اهداف این کانون ها در سطح استان است.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به این که طرح اوقات و فراغت امسال در 300 کانون فرهنگی مساجد استان برگزار شد، گفت: نوجوانان و جوانان گیلان در 12 رشته فرهنگی، علمی و مذهبی این کلاس ها حضور داشتند.

وی با اشاره به این که سال گذشته 22 هزار نفر دراین طرح شرکت کرده بودند، ادامه داد: میزان استقبال جوانان در طرح تابستان امسال بسیار رضایت بخش بوده است./950/پ202/س
ارسال نظرات