۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۸۹۵

جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی در اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ ششمین جشنواره ملی مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی روزهای دهم تا دوازدهم مهر در شهرهای اردبیل و مشگین‌شهر برگزار خواهد شد.
جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی در اردبیل برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، سید محمد حسینی در جریان چهارمین دور سفرهای رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اردبیل، ضمن بازدید از دبیرخانه دایمی جشنواره مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی‌، ابتهال و تواشیح رضوی، از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌های این دبیرخانه و ششمین دوره جشنواره رضوی در استان اردبیل قرار گرفت.

وزیر ارشاد در این بازدید برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) را در گستره ملی و بین‌المللی یک اقدام و کار فرهنگی ارزشمند عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان اردبیل در راستای عشق به خاندان عصمت و طهارت (ع) و ظهور و بروز مداحان نام آشنا از این منطقه خواستار تداوم این حرکت ارزنده در شهر حسینی اردبیل شد.

حسینی تولید آثار فاخر و ارزشی را متناسب با شان و جایگاه والای حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) مورد تاکید قرار داد و با استقبال از اثر موسیقیایی «تو حسین ملک مایی»، خواستار تصویرسازی مناسب برای این اثر در راستای تاثیرگذاری بیشتر در مخاطب بویژه عاشقان حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) شد.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره مدیحه سرایی، چاوشی خوانی ، ابتهال و تواشیح رضوی نیز در این بازدید، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی برنامه‌های جشنواره از ارسال 421 اثر در رشته‌های مداحی، چاوشی‌خوانی، ابتهال، تواشیح و مقالات پژوهشی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره خبر داد.

سعید نوریان با اعلام اینکه پنج عنوان کتاب با عناوین (روبه باغ گل سرخ)، (نغمه‌ای آسمانی)، (ضریح )، هشتمین (رکعت عشق) و (چشمه‌های جوشان)، انتشار آلبوم صوتی (در آستان شوق) با حضور و اجرای مداحان برتر پنج دوره جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی را از دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره رضوی در اردبیل اعلام کرد.

گفتنی است، ششمین جشنواره ملی مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی روزهای دهم تا دوازدهم مهر ماه سال جاری در شهرهای اردبیل و مشگین‌شهر برگزار خواهد شد./935/103/s
ارسال نظرات