۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۹۰۱
مدیرحوزه علمیه مازندران خبر داد؛

راه‌اندازی سطح 3 در 4 حوزه علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه مازندران با اشاره به آغاز به کار سطح سه در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) گفت: از سال آینده مقطع کارشناسی ارشد در چهار مدرسه دیگر استان نیز راه اندازی خواهد شد.
مدير حوزه هاي علميه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیرحوزه های علمیه مازندران، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش اسلام ناب محمدی معرفی کرد و گفت: این مراکز دینی در طول تاریخ منشأ خدمات و برکات گسترده فرهنگی برای جهان تشیع بوده و هستند.

وی با اشاره به این که بیشترین پیشرفت های صورت گرفته در صحنه های علمی در میان دانشمندان علوم دینی مشاهده می شود، افزود: در گذشته آموزش های علمی تنها منحصر به حوزه های علمیه بود و این مراگز تأثیرگذار دینی در علوم مختلف مشغول فعالیت علمی بودند.

حجت الاسلام طاهری از فعالیت 26 مدرسه علمیه فعال در سطح مازندران خبر داد و گفت: بیش از دو هزار و200 طلبه از پایه یک تا ده در مدارس علمیه استان تحصیل می کنند وافزون براین حدود 200 استاد به صورت تمام وقت و یا پاره وقت با مدارس علمیه مازندران در ارتباط هستند.

مدیرحوزه های علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به درخشش حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی در جهان اسلام اشاره کرد وادامه داد: شهرستان آمل مهد علمای بزرگ اسلام است که سبب سرافرازی ایران اسلامی در دنیا شده است.

وی با اشاره به آغاز به کار سطح سه در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) برای نخستین بار در مازندران گفت: از سال آینده مقطع کارشناسی ارشد در چهار مدرسه دیگر استان نیز راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام طاهری، تقویت نظام آموزشی مدارس علمیه مازندران را سبب تقویت بار علمی حوزویان در این استان دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد تحولی چشمگیر در سطح مدارس علمیه مازندران بوده ایم که این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید تهذیب نفس از سوی طلاب حوزه‌های علمیه‌ افزود: مسأله تهذیب باید بیشتر مورد توجه مدارس علمیه قرار گیرد.

وی‌ تکیه بر بال علم و عمل را زمینه‌ساز رسیدن به اوج دانست و خاطرنشان کرد: اگر در این مسیرتلاشمان بیشتر شود به طور حتم گام های پیشرفت را به سرعت طی خواهیم کرد.

حجت الاسلام طاهری در بخش پایانی سخنان خود، ظهور و حکومت امام زمان‌(عج) را همراه با غلبه و پیروزمندانه توصیف کرد و تصریح کرد: این غلبه حضرت ولی عصر(عج) علمی خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به این که برخی کشورها به دلیل پیشرفت در علوم طبیعی به مردم خود و دیگر کشورهای دنیا ظلم و ستم می‌کنند، افزود: اما برای جامعه اسلامی علوم انسانی مهم‌تر از علوم طبیعی است و در این مسیر باید تلاش‌ها بیشتر شود.

وی با تأکید بر فراهم‌کردن زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه داد: امروز حوزه‌های علمیه رسالت سنگینی در فراهم کردن بستر ظهور برعهده دارند./950/پ202/س
ارسال نظرات