۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۹۰۵
امام جمعه بابل:

ورود طلاب به حوزه علمیه باید آگاهانه و صادقانه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که نگاه به ضرورت تعلیم و تحصیل مهم است، گفت: نیت یک طلبه از ورود به حوزه باید سربازی امام زمان(عج) باشد.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه خواهران عصمتیه این شهرستان، با تأکید براین که ورود طلاب به حوزه باید آگاهانه و صادقانه باشد، گفت: برای تحقق این امر باید رعایت مسائلی مورد توجه قرار گیرد که مهم ترین آن انگیزه ورود به حوزه است.

وی با اشاره به این که نخستین جلوه صدق هر ورودی مهم است، افزود: انگیزه‌ها در ورود و ادامه کار خروج بسیار اثرگذار است و انسان را نشانه دار می‌کند همان گونه که در ورود ابتدایی انسان به جهان خلقت این گونه بوده است.

امام جمعه بابل خطاب به طلاب گفت: شما به مکانی وارد شده اید که در آن علم شرافت دارد، عالمان و غیر عالمان با هم برابر نیستند و شرافت علم ملاک برتری در انسان نسبت به یکدیگر است و در حقیقت علم یک شرف است و این برکت و عظمت را خداوند متعال برای دانش قرار داده است و عالم دینی را در ردیف ملائکه و ائمه اطهار(ع) آورده است.

وی با بیان این که نگاه به ضرورت تعلیم و تحصیل مهم است، ادامه داد: نیت یک طلبه از ورود به حوزه باید سربازی امام زمان(عج) باشد و اگر هدف خود را تحت عناوینی همچون گرفتن مدرک، کسب درآمد و به دست آوردن وجهه اجتماعی قرار دهد، خیانت کرده است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به ضرورت تأسیس حوزه های علمیه گفت: امام حسن عسکری در زمان شهادتشان در پاسخ به نگرانی شیعیان برای عصر غسبت فرمودند که در دوران غیبت امام زمان(عج) به عالمان دینی مراجعه کنید و بدین ترتیب مسؤولیت خطیری بر دوش عالمان دینی گذاشته شد تا جامعه را در مقابل تهاجم گسترده دشمنان حفظ کند و بر این اساس حوزه‌های علمیه به وجود آمد و ضرورت تشکیل حوزه ها محصول این احساس مسؤولیت امام حسن عسکری(ع) است.

وی با بیان این که طلابی که وارد حوزه های علمیه می‌شوند باید متحمل زحمات زیادی شوند و به عنوان هادیان و عالمان دینی امت قرار گیرند، ادامه داد: این افراد تأثیرگذار باید عقاید و باورهای دین و اسلام را برای مردم بیان کنند و مدافع ارزش های اسلامی و دژ محکمی در برابر هجمه های دشمنان باشند.

امام جمعه بابل اظهار داشت: در قبل از انقلاب حوزه‌های علمیه خواهران وجود نداشت و با شکل‌گیری نظام اسلامی ایران این نیاز بیشتر احساس شد و سپس با تلاش متدینین و خیرین حوزه‌های علمیه در کشور شکل گرفت.

وی خطاب به خواهرانی که امسال وارد‌ حوزه‌های علمیه شدند، بیان داشت: اگر تعلیم می‌خواهید لازمه اش تقوا است اگر به این امر بپردازید انوار الهی را بر قلوب خود احساس می کنید، شروع همراه با نشاط داشته باشید و بدانید که قدم در جای چه کسانی گذاشته اید.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که کلام نافذ حوزویان در جلسات تبلیغات چهره به چهره تأثیر گذاری دو چندانی دارد، ادامه داد: حوزه و روحانیت در واقع مدافع حقیقی ارزش های اسلامی، نظام و دین مبین است و همواره خالص، بدون شائبه، نقطه ضعف و کم‌کاری عمل کرده و همیشه در صحنه حضور دارند.

وی با بیان این که خطراتی که امروز زنان ما را تهدید می کند به مراتب بیشتر است و این وظیفه خواهران طلبه ما را سنگین تر می کند، ادامه داد: هدف طلاب حوزه های علمیه تنها تحصیل و کسب علوم دینی نیست و نباید محفوظات را برای خود نگه داشت، بلکه باید هر آنچه آموخته ایم را به دیگران تعلیم دهیم چرا که ذکات علم نشرآن است./950/پ202/س
ارسال نظرات