۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۱۲۹۰۸
مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

جامعه امروز نیازمند بهره‌مندی از توانمندی‌ علمی و فرهنگی طلاب خواهر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که زیر ساخت‌های تربیتی و فرهنگی جامعه به دست بانوان طلبه است، ادامه داد: اگر میزان سرمایه گذاری برای این قشر بیشتر شود جلوی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در سطح جامعه گرفته خواهد شد.
مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری با اشاره به این که حوزه های علمیه خواهران فعالیت خود را از سال 76 آغاز کرده‌اند، گفت: این حوزه تاکنون توانسته مربیان و مبلغان با استعدادی را تحویل جامعه اسلامی دهد که در محافل علمی داخلی و خارجی فعالیت های ستودنی دارند.

وی افزود: خواهران طلبه از حیث علمی و پژوهشی با توجه به مقالات و پایان‌نامه‌هایی که تدوین کرده اند بر فارغ التحصیلان دانشگاهی برتری دارند.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که زیر ساخت‌های تربیتی و فرهنگی جامعه به دست بانوان طلبه است، ادامه داد: اگر میزان سرمایه گذاری برای این قشر بیشتر شود جلوی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در سطح جامعه گرفته خواهد شد.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، روضه خوان بودن خواهران طلبه را تلقی نادرست جامعه نسبت به طلاب دانست و خاطرنشان کرد: امروز طلاب خواهر حوزه با عنوان کارشناسان مسائل دینی پاسخگوی شبهات و سؤالات دینی، فقهی و شرعی جامعه به خصوص در حوزه بانوان هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره  فعالیت 25 مدرسه علمیه خواهران در استان‌های مازندران و گلستان افزود: در حال حاضر حدود دو هزار طلبه خواهر در این مدارس علمیه درحال تحصیل هستند و معادل همین تعداد نیز فارغ التحصیل حوزوی در این دو استان داریم.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که متأسفانه در این استان‌ها مراکز مناسبی برای پذیرش این فارغ التحصیلان حوزوی نداریم، تصریح کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید زمینه‌ای فراهم کنند تا شرایط جذب این افراد فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت پانزده مدرسه علمیه خواهران در استان مازندران، ادامه داد: متأسفانه به دلیل فراهم نبود فضای خوابگاهی در مرکز استان تنها خواهران این شهر می توانند در دو مدرسه علمیه فاطمه الزهرا و حضرت نرجس(س) تحصیل کنند که امیدواریم که زمینه ای فراهم شود تا خوابگاه خواهران مناطق در ساری احداث شود.

حجت الاسلام سید صادق پیشنمازی، مؤسس مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری نیز در این مراسم گفت: علم فرصت است که اگر از آن درست استفاده نشود جز خسارت اثری نخواهد داشت.

وی، تقویت مدارس علمیه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: متولیان دینی، فرهنگی به ویژه خیرین باید جهت تقویت مدارس علمیه برای خواهران اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد حضور بانوان علاقه‌مند در این مراکز دینی باشیم./950/پ202/س
ارسال نظرات