۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۹۳۵
به منظور ترویج فرهنگ نماز؛

200 طلبه جوان در مدارس خراسان رضوی فعال می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در راستای توصیه های مکرر رهبری مبنی بر توسعه فرهنگ نماز و زکات میان دانش اموزان، کلنگ احداث چهار مجتمع حیات طیبه با فضاهایی چون نمازخانه، کتابخانه و قرائت خانه قرآن اول مهرماه در شهرهای بزرگ خراسان رضوی به زمین می خورد.
طلاب و روحانيون
فخریان، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: ما اعتقاد داریم هر یک از گفتمان های رهبر معظم انقلاب، یک راهبرد و استراتژی است که باید مبانی زیرساختی تربیتی و دینی ما را گسترش دهد.

وی، نامگذاری سال های اخیر از سوی رهبری را به منظور ارائه راهبردهای تحقق معارف دین در جامعه دانست و افزود: با وجود توصیه‌های مکرر ایشان مبنی بر توسعه فرهنگ نماز و زکات در میان دانش‌آموزان متأسفانه هنوز کار جدی در این زمینه انجام نشده است.

فخریان با اشاره به این‌که معلمان، محتوای کتب درسی و فضای فیزیکی مدارس سه رکن طرح تحول آموزش و پرورش محسوب می‌شوند، اظهار داشت: هم اکنون ایجاد مجتمع های حیات طیبه‌ با امکانات و فضاهای دینی ـ تربیتی همچون نمازخانه، کتابخانه، قرائت خانه قرآن‌، در دستور کار سازمان تجهیز و نوسازی مدارس قرار دارد که احداث چهار مجتمع آن در شهرهای بزرگ خراسان رضوی از ابتدای مهرماه آغاز شده و طی روندی دو ساله به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: طرح حضور طلاب جوان و آگاه به مسائل روانشناختی دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان نیز در مدارس در حال اجراست که با همکاری هرچه بیشتر حوزه علمیه، اوقاف و سازمان تبلیغات، امسال حداقل دویست طلبه جوان در خراسان رضوی در این طرح وارد خواهند شد تا در آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به مسائل دینی نقش‌آفرین باشند.

وی با تأکید بر ضرورت تغییر محتوای کتب درسی متناسب با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی خاطرنشان کرد: ترویج سبک های اسلامی ایرانی در فضای عمومی جامعه کمک می کند هر یک از مولفه های دینی در جایگاه خود قرار گیرد. /930/پ202/س


ارسال نظرات