۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۳۱۶۳
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

تربیت طلاب پژوهشگر رویکرد اصلی حوزه‌های علمیه باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: تربیت طلاب محقق و آشنا به مسائل روز، رسالت امروز حوزه‌های علمیه است.
آغاز به کار حوزه علميه هشترود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان هشترود اظهار داشت: موج بیداری اسلامی کشورهای منطقه برخاسته از انقلاب اسلامی ایران و روشنگری امام راحل و رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی الهام‌بخش روحیه عدالت‌خواهی امت اسلامی بوده است، خاطر‌نشان کرد: تفاوت اساسی انقلاب ما با سایر انقلاب‌های منطقه‌ای، نقش علما و حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی، تثبیت و بقای جمهوری اسلامی بسیار مؤثر است.

وی با بیان این‌که روحانیت و حوزه‌های علمیه در تبیین و تحقق اهداف انقلاب اسلامی بسیار اثر‌گذار بوده‌اند، گفت: نقش علما و حوزه‌های علمیه در تحقق آرمان‌‌های امام راحل و شهدا همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام لطیفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تحول در حوزه‌های علمیه آغاز شده و ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس علوم دینی استان در دستور کار قرار دارد، افزود: تربیت طلاب محقق و آشنا به مسائل روز، رسالت امروز حوزه‌های علمیه است.

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تامین محتوای علمی، فرهنگی و تبلیغی رسانه‌ها گفت: روحانیت باید با ارتباط صمیمی با نسل جدید و آینده ساز کشور پاسخگوی شبهات آنان باشد.

وی با تأکید بر توجه و تأمین مطالبات رهبری در خصوص تحول در حوزه‌های علمیه گفت: در سال همت مضاعف و کار مضاعف، رسالت حوزه‌های علمیه در مسائل تبلیغی و تغذیه فکری و عقیدتی جامعه خطیر و حساس است.

حجت الاسلام لطیفی در ادامه خواستار نظم در تحصیل و حضور به موقع طلاب در کلاس‌های درسی شد و گفت: مولای متقیان علی(ع) پس از سفارش به تقوا، نظم در امور را مورد تأکید قرار داده‌اند.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از روند راه‌اندازی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، از فعالیت دوازده مدرسه علوم دینی ویژه برادران در استان خبر داد و افزود: هم اکنون حدود دو هزار طلبه برادر در آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات