۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۴۰۲
آیت الله شبستری:

مسلمانان جهان همواره دیدگاه ها و مواضع علمای شیعه را پیگیری می کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: مسلمانان جهان منتظر مواضع و گفتار روحانیت شیعه هستند، چشم امید انقلابیون در منطقه به ایران اسلامی دوخته شده، البته از سوی دیگر استکبار جهانی نیز به دنبال رصد مواضع روحانیت شیعه است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه طالبیه تبریز با اشاره به شرایط کسب بصیرت و حرکت به سوی سعادت دنیا و آخرت اظهار داشت: اصل امید لازمه زندگی بشر است، اما نباید آمال و آروزها دور و دراز باشد، تا انسان را از آخرت باز دارد.

وی با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار، تحرک محرمات، زهد، تفقه در دین و بصیرت به عیوب را از عوامل خیر در دنیا و آخرت دانست و گفت: بصیرت به معنای بینش قلبی است، امروز نیازمند تفقه در دینی هستیم که بصیرت بخش باشد، نه عامل حجاب عالم شود.

امام جمعه تبریز با بیان این که روحانیت امروز بصیرت بخش بیداری اسلامی در منطقه هستند، تصریح کرد: مسلمانان جهان منتظر مواضع و گفتار روحانیت شیعه هستند، چشم امید انقلابیون در منطقه به ایران اسلامی دوخته شده، البته از سوی دیگر استکبار جهانی نیز به دنبال رصد مواضع روحانیت شیعه است.

آیت الله شبستری ادامه داد: در چنین شرایطی آیا نباید تحولی در حوزه های علمیه صورت گیرد، امروز در شرایطی نیستیم که یک روحانی چند جمله مقدمه یاد گیرد و در نهایت روضه ای خوانده و مردم را علاقه مند به دین کند، اگر چنین تفکری داشته باشیم، غلط است.

وی خاطر نشان کرد: مردم انتظار دارند در محافل مذهبی مطالب مستند، احادیث معتبر و تفسیر آیات قرآنی بشوند، از این رو طلاب علوم دینی تنها به دروس حوزه اکتفا نکنند و در گسترش مطالعات به روز و آشنایی با شبهات القایی دشمنان همت داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که تحول در حوزه های علمیه حتما لازم است، گفت: امروز نیازمند تحول و تغییر در برخی متون درسی حوزه های علمیه و مطابق با مسائل روز جامعه هستیم، البته این امر به معنای تعطیلی دروس حوزه و گرایش به سمت کتب جنبی نیست.

وی گفت: بنده در شورای عالی حوزه علمیه قم نیز مطرح کرده ام که کتب درسی حوزه باید متحول شوند، در شرایط کنونی ضرورت آشنایی طلاب با فقه سیاسی و مباحث روز جامعه و جهان اسلام بیش از گذشته احساس می شود.

آیت الله شبستری در پایان آگاهی به زمان، مقابله با توطئه عرفان های نوظهور، شیطان پرستی و وهابیت را از  وظایف روحانیت در عصر حاضر برشمرد و گفت: روحانیان باید با جوانگرایی و بیان حقایق دین با اخلاق حسنه و وقار لازم نسبت به تبیین آموزه های دینی اهتمام ویژه داشته باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات