۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۴۷۹
امام جمعه خلخال:

شهدای روحانی مدافع حقیقی قرآن و اسلام بودند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رشتبری گفت: شهدای طلبه و روحانی در حقیقت، سردمدار حقیقی دفاع از حیثیت اسلام، قرآن و شیعه هستند.
امام جمعه خلخال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه خلخال امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه جعفریه این شهرستان با اشاره به جایگاه و رسالت شهدا در دفاع از حقانیت نظام اسلامی و پیام روشنی‌بخشی آن اظهار داشت: امروز سیره و سلوک شهدای ما راه و روش حق‌پرستان حقیقی است و دنیا به این مدل ارزشمند بیش از هر زمان دیگر محتاج است.

وی با بیان اینکه شهدای طلبه و روحانی در حقیقت، سردمدار حقیقی دفاع از حیثیت اسلام، قرآن و شیعه هستند گفت: شهدای روحانی ما ارج و قرب والاتری دارند چرا که رسالت آنها رسالت روشنگری، هدایت و بصیرت بوده است.

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به گوشه‌هایی از تاریخ مبارزات روحانیان در دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی علیه کفر و جهالت خاطر نشان کرد: از عصر قاجار تاکنون دشمنان همیشه از هیمنه و هیبت روحانیون و طلاب در هراس و نگرانی بوده‌اند به طوری که بارها با هجمه به حوزه‌های علمیه قصد برهم زدن طریق و راه آنها در تربیت نسلی را داشتند که در دوران دفاع مقدس تجلی عینی آن را به همت بزرگ معمار انقلاب اسلامی امام راحل شاهد بودیم.

امام جمعه خلخال در ادامه سخنان خود به مکتب انسان‌ساز و الهام‌آفرین امام جعفر صادق(ع) اشاره و بیان داشت: این امام بزرگوار در طلایی‌ترین عصر شکوفایی علم، ادب و معرفت اسلامی توانست با تربیت صدها شاگرد علوم مختلف اندیشه بارور اسلام و تشیع را به معرض نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام همواره از نهضت حسینی، پیام غدیر و جامعه آرمانی مهدویت هراس و نگرانی دارند، چرا که شهادت، ولایت و انتظار جامعه را از آسیب‌ها و تهدیدها در امان نگه داشته است./935/پ203/ص
ارسال نظرات