۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۱۳۴۸۰
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

تقویت مدارس علمیه سبب رشد باورهای دینی جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان این که امروز حوزه های علمیه نقش بسیار مهم و حساسی در حفظ و حراست از ارزش های دینی بر عهده دارند، گفت: باید با همه توان از این مراکز دینی حمایت کنیم تا هر روز شاهد رشد و شکوفایی آن باشیم.
خواهران طلبه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد باریک بین، مدیر حوزه های علمیه خواهران قزوین امروز در جمع مدیران مدرارس علمیه این استان با بیان این که امروز حوزه های علمیه نقش بسیار مهم و حساسی در حفظ و حراست از ارزش های دینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باید با همه توان از این مراکز دینی حمایت کنیم تا هر روز شاهد رشد و شکوفایی آن باشیم.

وی، خواهران طلبه را مهندسین رفتار و اخلاق جامعه معرفی کرد و ادامه داد: اگر در جامعه شاهد حضور بانوان با اخلاق باشیم بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی که امروز شاهد آن هستیم کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام باریک بین به گسترش شبهات دینی در سطح جامعه از سوی دشمنان اسلام اشاره کرد و با بیان این که رسالت طلاب حوزه های علمیه در پاسخگویی به این شبهات بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه نیازمند همراهی حوزه و روحانیت برای مقابله با شبهات سازمان یافته دشمنان است.

وی با بیان این که خوشبختانه در حال حاضر همه امکانات برای تحصیل طلاب در حوزه های علمیه فراهم است از طلاب خواهر خواست از این فرصت به دست آمده جهت فراگیری مناسب علوم دینی استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را زمینه ساز توسعه فعالیت حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی مدارس علمیه در مناطق مختلف کشور راه اندازی و حتی زمینه تحصیل خواهران نیز در مراکز حوزوی فراهم شد.

وی ادامه داد: نظام آموزشی و تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران با حفظ اصول اساسی و میراث گران بهای حوزه‌های علمیه تشیع متناسب با ویژگی‌های اختصاصی بانوان و نیازهای جامعه طراحی شده است.

حجت الاسلام باریک بین، توسعه و تقویت مدارس علمیه خواهران را سبب رشد باورهای دینی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: همه تلاش ها باید درجهت توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه خلاصه شود.

وی با اشاره به این که مدرسه علمیه خواهران کوثر قزوین از سال 68 و بوئین زهرا از سال 70 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: تاکنون 280 نفر از این دو حوزه در سطح دو فارغ التحصیل شدند.

مدیرحوزه های علمیه خواهران قزوین در ادامه افزود: 64 استاد در مدارس علمیه خواهران استان مشغول تدریس هستند که از این تعداد 17 نفر در سطح سه تدریس می کنند.

وی در پایان با اشاره به لزوم مشارکت طلاب در برنامه‌های مختلف افزود: علاوه بر برنامه‌های درسی که برقرار است لازم است خواهران در فوق برنامه نیز شرکت کنند زیرا این برنامه‌ها خلاهای نظام آموزشی را در جنبه‌های دانشی و مهارتی پر می‌کند از این‌رو طلاب باید فوق برنامه‌ها را جدی بگیرند./950/پ202/ص

ارسال نظرات