۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۳۶۴۵
با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه؛

همایش بصیرت و جهاد علمی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش بصیرت و جهاد علمی با حضور حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف بصیرت افزایی در دانشگاه های کشور برگزار شد.
همایش بصیرت و جهاد علمی در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین همایش بصیرت و جهاد علمی با هدف بصیرت افزایی در بین دانشجویان دانشگاه های کشور، به همت سازمان بسیج اساتید استان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در شهر مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در این مراسم که شماری از مسؤولان استانی و فرماندهان سپاه قم نیز حضور داشتند، به تحلیل و بررسی مسائل مختلف کشور پرداخت و جریان های انحرافی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی و نقش ولی فقیه را در پاسداری از گفتمان اصیل انقلاب بسیار برجسته توصیف کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به شاخص های گفتمان امام، از ولی فقیه به عنوان پاسدار گفتمان توحیدی و علوی یاد کرد و مقام معظم رهبری را نماد گفتمان توحیدی در عصر کنونی دانست.

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین با تاکید بر اینکه سپاه از همسویی جریانات استقبال می کند، این نهاد را یک نهاد مستقل و در خدمت آرمان های امام و رهبری دانست و تاکید کرد: سپاه پرچمدار هیچ حزبی نیست و برای هیچ گروهی نیز هزینه نخواهد شد.

در این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم اهداف برگزاری دومین همایش بصیرت و جهاد علمی را تشریح کرد.

وی با اشاره به اهداف و برنامه های سازمان بسیج اساتید قم، رویکرد جدید این سازمان را انجام فعالیت های انقلابی، ولایی در چارچوب تفکر بسیجی و عمل به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و گفت: در این راستا از سال گذشته انجمن های علمی شکل گرفته که اساتید عضو انجمن ها باید سطوح بالای علمی را گذرانده باشند.

وی با بیان اینکه مسائل روز جامعه در انجمن های علمی سازمان بسیج اساتید قابلیت طرح دارد، تشکیل حلقه های علمی بین اساتید و دانشجویان را از دیگر فعالیت هایی دانست که از سال گذشته در دستور کار سازمان بسیج اساتید استان قم کشور قرار گرفته است.

حجت الاسلام علیزاده همچنین در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از ارائه پیشنهاد تاسیس سازمان مشترک بسیج اساتید حوزه و دانشگاه خبر داد.

وی گفت: پیشنهاد تشکیل این سازمان در سالروز وحدت حوزه ودانشگاه در سال گذشته که با حضور آیت الله مصباح یزدی، آیت الله مقتدایی و مسؤولان دانشگاهی کشور برگزار شد، ارائه گردیده است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه طراحی های مقدماتی تشکیل این سازمان مشترک انجام شده است، گفت: در صورت تشکیل سازمان بسیج اساتید حوزه و دانشگاه یک گام عملی در راستای وحدت این دو نهاد مهم برداشته شده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با هدف گرامی داشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از شماری از اساتید بسیجی استان قم تجلیل به عمل آمد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات