۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۶۹۶
مسؤول کانون فرهنگی مساجد قزوین:

بعد اخلاقی شخصیت امام رضا بیشتر در سطح جامعه تبیین و ترویج شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین، تبیین و ترویج شخصیت اخلاقی امام راضا(ع) در جامعه را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: بعد اخلاقی شخصیت این امام همام باید بیشتر در سطوح مختلف جامعه اسلامی تبیین شود تا همگان از آن به عنوان الگویی برای ادامه زندگی اجتماعی خود بهره گیرند.
امام رضا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی رمضانی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، گفت: از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) دهه کرامت نامیده شده است.

وی بر به کارگیری رهنمودهای اهل بیت(ع) و بهره گیری از هدایت، علم و اخلاق آن بزرگواران در زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: با تحقق این امر، شاهد کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام رمضانی، سیره اهل بیت(ع) را بهترین الگو برای نسل جوان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز نوجوانان و جوانان ما باید سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) را در بخش های مختلف زندگی خود عملی کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین با بیان این که در جامعه اسلامی آحاد مردم باید از وجود اهل بیت(ع) در همه امور و فعالیت های خود بهره گیرند، خاطرنشان کرد: افرادی که به رهنمودهای امامان عمل نمی‌کنند در واقع مانند کسانی هستند که در پرتو خورشید هستند و چشمان خود را بسته و از مسیر پرخطری عبور می‌کنند.

وی، تبیین و ترویج شخصیت اخلاقی امام راضا(ع) در جامعه را بسیار ضروری دانست و افزود: بعد اخلاقی شخصیت این امام همام باید بیشتر در سطوح مختلف جامعه اسلامی تبیین شود تا همگان از آن به عنوان الگویی برای ادامه زندگی اجتماعی خود بهره گیرند.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه سخنان خود به مهم ترین برنامه های تدارک دیده شده استان در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: همایش بررسی نقش مهدویت، نواختن زنگ کرامت، جشن ولادت حضرت معصومه (س)، توزیع 200 جلد کتاب و نرم‌افزار عفاف و حجاب، قرائت قرآن و دعای آل یاسین ویژه بانوان و پخش کتابچه زندگی نامه امام رضا (ع) بخشی از برنامه‌های اجرایی در دهه کرامت است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین ادامه داد: انتشار ویژه نامه امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س)، کرسی آزاد اندیشی، هم‌اندیشی دختران جوان، مسابقه کتابخوانی، حلقه‌های معرفت ویژه بانوان، پخش تیزر و صلوات خاصه و پوشش برنامه‌های دهه کرامت توسط صدا و سیما و غیره از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

وی از برگزاری جشن دهه کرامت در دهه مسجد محوری استان خبر داد و افزود: در هر یک از این مساجد برنامه های گسترده ای در جهت گرامیداشت این دهه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سایت تخصصی دختران و بانوان ایرانی در قزوین بیان کرد: این وب سایت، جامع‌ترین و کامل‌ترین دائرة‌المعارف اختصاصی برای خانم‌ها است./950/پ202/ص

ارسال نظرات