۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۱۳۷۵۲
آیت الله طبرسی:

انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز بیداری اسلامی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، انقلاب اسلامی را زمینه ساز بیداری اسلامی در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: قیام های مردمی امروز در خاورمیانه و دیگر کشورهای جهان به تأسی از انقلاب اسلامی روی داده است.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران امروز در خطبه های عبادی وسیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان با مثبت ارزیابی کردن برنامه های هفته دفاع مقدس در استان، گفت: عزت و آبروی ایران اسلامی مدیون رشادت های شهدا و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است.

وی هفته دفاع مقدس را یادآور ایثار و شهادت مردان و زنان انقلاب خواند و اظهار داشت: دشمنان از فرهنگ شهادت می هراسند و می خواهند ارزش ها و شعائر دینی را در جامعه کمرنگ کنند که باید با افزایش اعتقادات و ارزش های دینی مانع دست یابی به این مسائل شویم.

آیت الله طبرسی، اقتدار جهانی امروز ایران را مدیون فرهنگ دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: اگر حضور رزمندگان در دفاع از کشور نبود، معلوم نبود چه سرنوشتی امروز در انتظار مردم و انقلاب بود.

وی ادامه داد: نسل جوان و آیندگان باید از ایثارگری های شهیدانی که برای استقلال، آزادی و اقتدار میهن اسلامی افتخار آفریدند و با خون خود عزت، عظمت و امنیت را به ارمغان آوردند آگاهی یافته و از آنان درس های زیادی بیاموزند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ولایتمداری رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: نیروهای مخلص و ولایت‌مدار ما در زمان جنگ توانستند با دفاع از خاک کشور سرنوشت انقلاب را رقم و پایه‌های نظام را مستحکم کنند.

وی با بیان این که رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس دشمنان نظام اسلامی را شگفت زده کرد، گفت: اصل ایمان الهی، تقوا و پایبند بودن به ولایت فقیه مهم ترین عامل موفقیت رزمندگان درهشت سال دفاع مقدس بوده است.

آیت الله طبرسی با تأکید برحفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی در سطح جامعه، گفت: امروز این ارزش ها بهترین الگو برای پرورش نسل جوان جامعه ما است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود تجلیل از جانباران جنگ تحمیلی و تکریم خانواده های معظم شهدا را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز ما هرچه داریم به برکت خون های پاک شهدا، خانواده ها شهدا و ایثارگران است.

وی، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور بیداری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: قیام های مردمی امروز در خاورمیانه و دیگر کشورهای جهان به تأسی از انقلاب اسلامی روی داده است.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام حج، بر رعایت موازین اسلامی از سوی حجاج تأکید کرد و گفت: کنگره عظیم حج بهترین فرصت برای تقویت وحدت و همدلی میان امت اسلامی است و باید از نفاق و دورویی دراین واقعه عظیم دوری شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، به برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) در مازندران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه میزان استقبال از این جشنواره هر سال بیشتر می شود./950/پ201/ص
ارسال نظرات