۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۸۰۱

بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از ارسال دو هزار و 150 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی در استان خبر داد.
جشنواره قصه گويي رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، قاسم عزیز زاده گرجی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، امروز در جمع خبرنگاران از ارسال دو هزار و150 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی خبر داد و گفت: شصت اثر از آثار دریافتی از قصه پردازان خارجی با موضوع امام رضا(ع) است.

وی، اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی امام رضا(ع) را مهم ترین هدف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: با بین المللی شدن جشنواره در دومین دور برگزاری آن، این مسأله می تواند تاثیر به سزایی در جهت ترویج فرهنگ معنوی و اسلامی در ابعاد خارج از مرزهای جغرافیایی کشور داشته باشد.

عزیز زاده گرجی تصریح کرد: شرکت کنندگانی از کشور های لبنان، تاجیکستان، سوئد، زیمبابوه، پاکستان، بوسنی، سوریه، مالزی، ترکیه، لهستان، آلمان و افغانستان آثار خود را به دبیر خانه جشنواره ارسال کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، افزایش آثار ارسالی را نسبت به دوره مشابه دو و نیم برابر برشمرد و افزود: قصه گویان رضوی در نخستین جشنواره قصه گویی رضوی 885 اثر ارسال کرده بودند.

گرجی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری با وجود مربیان توانمند ظرفیت خوبی در امر قصه گویی دارد و با برپایی جشنواره رضوی مازندران به قطب قصه گویی کشور تبدیل شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: به دلیل استقبال مسلمانان جهان این جشنواره بعد از اتمام دوره نخست با حمایت برخی از دستگاه های اجرایی از قبیل استانداری،اداره کل اوقاف و خیریه، بانک تجارت و کانون پرورش فکری به بین المللی تبدیل شد.

دبیر جشنواره قصه گویی رضوی افزود: با راه اندازی دو دبیرخانه در کشورهای افغانستان و لبنان در بخش بین المللی این رخداد، هفت قصه برتر خارجی از سوی داوران برای شرکت در این جشنواره انتخاب شد.
 
گرجی با بیان این که دومین جشنواره قصه گویی رضوی دهم و یازدهم مهرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری برگزار خواهد شد، گفت: این نهاد فرهنگی با فعالیت در 26 مرکز فعال در کل استان برای سنین هفت تا هفده سال برنامه های فاخر فرهنگی و هنری و ادبی دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات