۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۳۸۰۹
آیت الله طبرسی:

آثار و تألیفات علمای بزرگ از مظلومیت خارج شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر احیای آثار علما و شخصیت های برجسته دینی گفت: متأسفانه هنوز بسیاری از علما و فقهای بزرگ دینی ناشناخته مانده اند که باید در جهت شناساندن آنها به جامعه تلاش شود.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در ساری برگزار شد با تأکید بر احیاء آثار علما و شخصیت های برجسته دینی گفت: متأسفانه هنوز بسیاری از علما و فقهای بزرگ دینی ناشناخته مانده اند که باید درجهت شناساندن آنها به جامعه تلاش شود.

وی، مازندران را مهد پرورش علما و شخصیت های برجسته دینی معرفی کرد و با بیان این که از جمله این عالمان، «محمد ابن شهر آشوب ساروی مازندرنی» است، خواستار معرفی این عالم برجسته مازندرانی به مردم شد.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه باوجود این که شخصیت هایی در سالیان بسیار دور به رحمت خدا رفته اند، اما هنوز برای مردم ناشناخته مانده اند، افزود: امروز یکی از مهم ترین وظیفه مسؤولان دینی و فرهنگی در نظام اسلامی احیای آثار این بزرگان دینی و معرفی به جامعه دینی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، علما و فقهای بزرگ دینی را میراث گرانبهای نظام اسلامی دانست و با بیان این که امروز هرچه داریم به برکت تلاش های گسترده علما در گذشته است، خاطرنشان کرد: علما و فقها در طول تاریخ با از خودگذشتگی میراث گرانبهای پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) را به ما تحویل دادند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که امروز همه ما حافظ میراث علما و فقهای دینی هستیم، تصریح کرد: باید در جهت حراست از این میراث ارزشمند تلاش کنیم تا به نسل های بعد انتقال دهیم.

امام جمعه ساری، محمد بن شهر آشوب ساروی مازندرانی را یکی از علمای برجسته و ممتاز دوران خود معرفی کرد و با بیان این که این عالم بزرگ در 588 هجری قمری به رحمت ایزدی پیوست، خاطرنشان کرد: کتاب ارزشمند «المناقب» یکی از مهم ترین آثار این شخصیت بزرگ است.

وی با بیان این که مازندران در طول تاریخ همواره مدافع اصلی ولایت بوده است، افزود: تشکیل نخستین حکومت شیعی در این دیار نشان از علاقه مردم طبرستان به ائمه معصومین(ع) دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به تلاش گستده ابن شهرآشوب در جهت احیاء دین مبین اسلام در آن دوران اشاره کرد و خواستار احیاء آثاروتألیفات این عالم بزرگ دینی از سوی متولیان دینی و فرهنگی استان شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به فراهم شدن برگزاری نخستین کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی در استان گفت: این کنگره سال آینده با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی در مازندران برگزار خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات