۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۱۳۸۹۵
امروز؛

رزمندگان و ایثارگران روحانی آذربایجان شرقی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و پدران دو شهید روحانی استان آذربایجان شرقی در بیت امام جمعه تبریز مورد تجلیل قرار گرفتند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم تجلیل از رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و پدران دو شهید روحانی استان اذربایجان شرقی قدرشناسی از مقام ایثار و جهاد را بزرگداشت شعائر اسلامی دانست و اظهار داشت: شهدای روحانی جزو مظلوم ترین اقشار ایثارگر دوران دفاع مقدس محسوب می شوند که در اوج اخلاص و تواضع در جبهه های نبرد حاضر شدند.

وی با تاکید بر حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه دوران جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای فراوانی داشت که از جمله آنها اثبات کارآمدی نظام و تئوری ولایت فقیه است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که روحانیان رزمی و تبلیغی در دوران جنگ تحمیلی به عشق و فرمان رهبرشان امام خمینی(ره) جهاد می کردند، افزود: نگاهی به وصیت نامه های شهدا نشان می دهد که آن یادگاران سفر کرده همواره ملت را به ولایت مداری و تبعیت از امام دعوت می کردند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید با درس گرفتن از دوران دفاع مقدس و با عمل به وصیت شهدا، قدر ولایت فقیه را دانسته و در حراست از آن کوشا باشیم، چراکه استکبار جهانی در تلاشی مذبوحانه به دنبال جدایی میان امت و ولایت است.

آیت الله شبستری ادامه داد: دشمنان پس از گذشت سال ها از آن دوران عزت و افتخار برای ملت ایران و پس از شکست در عرصه های نظامی به دنبال ضربه به باورهای دینی و اعتقادی ملت ایران هستند، امروز لبه تیز ناتوی فرهنگی غرب به سوی ولایت فقیه است.

وی خاطرنشان کرد: اصل ولایت فقیه منحصر به بعد از انقلاب اسلامی نیست بلکه در طول قرن‌های گذشته شخصیت‌های مذهبی و دینی مختلف همچون شیخ مفید، شیخ طوسی، شیخ انصاری و علامه حلی در مورد ولایت فقیه بحث‌هایی را مطرح کرده‌اند.

امام جمعه تبریز بیداری اسلامی را ریشه در مقاومت ملت ایران در دوران جنگ و انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: حرکت های اسلامی منطقه مقدمه دیگر حرکت های بزرگ در دنیا بوده و نویدبخش آینده روشن است که نشانه های آن آشکار است./935/پ202/س
ارسال نظرات