۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۹۰۸

باسوادترین مردم آذربایجان شرقی حوزه علمیه ندارند

خبرگزاری رسا ـ شهروندان اسکویی به عنوان باسوادترین مردم استان آذربایجان شرقی از وجود مدرسه علمیه محروم هستند.
يونس فاتح فرماندار اسکو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یونس فاتح، فرماندار اسکو، امروز در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه کتاب و مطبوعات تبریز اظهار داشت: مردم اسکو به عنوان باسوادترین مردم استان آذربایجان شرقی دارای حوزه علمیه خواهران و برادران نیستند و بیشتر علاقه مندان برای تحصیل در علوم حوزوی به تبریز، بناب و قم هجرت می کنند.

وی با بیان این که 99 درصد مردم اسکو باسواد هستند، گفت: در جلساتی که با مدیریت حوزه های علمیه استان داشته ایم، فرمانداری و امام جمعه اسکو خواستار راه اندازی مدرسه علمیه در اسکو بودند، اما مرکز مدیریت استان با احداث حوزه علمیه شهرستان سهند که در نزدیکی اسکو واقع شده، موافقت به عمل آمد.

فاتح خاطرنشان کرد: فرمانداری اسکو آمادگی حمایت و اختصاص زمین برای راه اندازی مدرسه علمیه برادران در این شهر را دارد، چراکه تحقق این امر در ارتقای سطح فرهنگی و مذهبی منطقه تاثیر بسزایی دارد.

فرماندار اسکو تصریح کرد: در شرایطی که استان های مرزی کشور در معرض شدیدترین تهاجم فرهنگی غرب قرار دارند، توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران در خنثی شدن توطئه های دشمنان در القای تفکرات انحرافی بی اثر نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نمایشگاه مطبوعات در کنار نمایشگاه کتاب را فرصت مغتنمی برای معرفی دو رسانه قدرتمند کتاب و مطبوعات دانست و افزود: با توجه به این که مطبوعات به عنوان یکی از منابع تولید فکر و اندیشه و چشمان بیدار جامعه محسوب می شوند باید امکانات اختصاص یافته به این بخش در حد مطلوب باشد.

فاتح فعالیت های انجام گرفته در برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز را قابل تقدیر دانست و خواستار ارائه خدمات بیشتر حمل و نقل در شهرستان ها برای حضور و بهره برداری بیشتر علاقه مندان به کتاب در این نمایشگاه شد./935/پ202/س
ارسال نظرات