۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۴۰۰۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تبلیغ چهره به چهره تأثیرگذاری مفاهیم دینی بر افکار عمومی را بیشتر می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین ، تبلیغ چهره به چهره را بهترین روش برای ترویج اندیشه های اسلامی در سطح جامعه دانست و گفت: این نوع تبلیغ، تأثیرگذاری مفاهیم دینی را بر افکار عمومی جامعه بیشتر خواهد کرد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در کارگروه ساماندهی خواهران مبلغ سنتی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، تبلیغ چهره به چهره را بهترین روش برای ترویج اندیشه های اسلامی در سطح جامعه دانست و گفت: هیچ روشی همانند این نوع تبلیغ کارساز و تاثیرگذار نیست.

وی اظهار داشت: ارتباط چهره به چهره تاثیر‌گذاری تبلیغ را دو چندان می کند و تنها بیان مسائل به صورت تئوری در امر تبلیغ دین تأثیرگذاری چندانی ندارد.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که تبلیغ چهره به چهره تأثیرگذاری آن بر افکار عمومی جامعه را بیشتر خواهد کرد، ادامه داد: بزرگان حوزه بهترین شیوه تبلیغ و پاسخ‌گویی را شیوه چهره به چهره می دانند و تاثیر‌گذاری و نفوذ در روش‌های دیگر نسبت به روش‌های حضوری و چهره به چهره به یقین کمتر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که مبلغان سنتی در لایه های اجتماع نفوذ دارند، گفت: آموزش، ارتقای سطح علمی و بینش دینی و فرهنگی این مبلغات سنتی راهکار مناسبی است تا از طریق آنان در جهت افزایش معرفت دینی بانوان گام برداریم.

وی همچنین به دیدگاه امام خمینی(ره) در خصوص تبلیغ اشاره کرد و ادامه داد: امام راحل در صحیفه نور می‌فرماید که ‌تبلیغات که همان شناساندن خوبی‌ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی‌ها و نشان دادن راه گریز از آن است از اصول بسیار مهم اسلام عزیز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در طول تاریخ وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این نکته که آموزه های دینی را چه کسی بیان می‌کند بسیار حائز اهمیت است و باید به تاثیر کلام و محتوای مطالبی که برای مخاطبان ارائه می شود توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام نعمت الهی در این کارگروه بر تربیت مبلغان سنتی تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف مهم این کارگروه باید ارتقای سطح علمی و آموزش این مبلغان باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات