۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۲۴۵

پیام رییس مجلس و وزیر ارشاد به جشنواره شعر رضوی به زبان عربی

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه دومین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی با پیام رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
شعر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، جشنواره شعر رضوی به زبان عربی شب گذشته با پیام علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شوش برگزار شد.

در پیام علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که به دست جاسم ساعدی نماینده مردم شوش در مجلس قرائت شد آمده است: زبان رسا و پرمحتوای عربی افتخار بزرگ حمل و رسالت الهی اسلام را بر دوش دارد و این زبان کامل که بارها مورد مدح و ثنا قرار گرفته در ادوار مختلف تاریخ ظرفیت خود را به اثبات رسانده است.

رییس مجلس در پیام خود تصریح کرده است: شما این جمع هنرمندان و با قریحه که در این عرصه سوار مرکب راهوار لغات شده اید با نظمی آهنگین سخنانی نغز و پند آموز بر زبان رانده اید و بخشی از اعجاز این ظرفیت را به رخ می کشید و این نظم که بیانگر فرهنگ آسمانی اهل بیت(ع) و سجایای بی همتای سیره رضوی و انقلاب اسلامی می باشد جای تقدیر و سپاس فراوان دارد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پیام محمد حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی را قرائت کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: آری سهم عاشقان اهل بیت عصمت و نور و طهارت شد وحوالت، کین چنین سلانه سلانه به سوی سرزمین نازنین سینه چاکانه امیرالمومنین(ع) رمز آشنایان کلام گوهرین آن حضور ،آن نور خیرالمرسلین آن کرامت پیشه آزاده تا حشر بی کفو و بی بدیل، آن مردم خوش اصل اصیل، آن خانه زیاد خاندان عصمت و رحمت ولی با گام های خسته می آید و این تبعید این هجران این حرمان از آن صولت صلابت و زمهابت ها نمی کاهد عدو هم خیر می سازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام افزوده است: اگر لطف خدا خواهد یک سال است بار رحل بسته کاروان تا این زمان تا این دهه یعنی کرامت تا اینک با سلامت این امانت را که یک تحفه ست از عشق و ارادات و ز هنر، فرهنگ تقدیم شما سازد در پایان از آیات عظام و علمای اعلام که قندیل محفل انس این ایل و قبیله اند بی نهایت سپاسگزارم و از هنرمندان، فرهیختگان و سینه سوختگان که این آتش به تلاش ایشان شعله ور است و گداخته تر است سپاس فراوان دارم./9464 /د102/ص
ارسال نظرات