۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۱۴۳۱۶

دومین گردهمایی ائمه جمعه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین گردهمایی ائمه جمعه مازندران امروز با حضور آیت الله طبرسی در شهر نشتارود برگزار شد.
گردهمايي ائمه جمعه مازندران
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، دومین گردهمایی ائمه جمعه مازندران امروز با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران، حجت الاسلام ابراهیمی، معاون امور استان های شورای سیاست گذاری نماز جمعه کشور و استاندار مازندران در شهر نشتارود برگزار شد.

وی با اشاره به این که در شش ماهه اخیر دو گردهمایی بزرگ ائمه جمعه مازندران به میزبانی یکی از شهرهای استان برگزار شده است، گفت: خوشبختانه برگزاری این گونه گردهمایی ها زمینه وحدت، همدلی و رفع بسیاری از مشکلات را فراهم کرده است.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که امروز دنیا جمهوری اسلامی ایران را یک حکومت ساده سیاسی نمی بیند، گفت: غربی ها ایران اسلامی را بعنوان یک حکومت دینی در دنیا می شناسد.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که در حال حاضر هفتصد تریبون نماز جمعه در سراسر کشور فعال است، بیان داشت: در مازندران نیز 32 خطیب جمعه هر هفته این نماز پرفیض را در شهرهای مختلف استان اقامه می کنند و امروز حمایت از برپایی این نماز عبادی و سیاسی سبب تقویت نظام اسلامی خواهد شد.

وی، حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود بیداری اسلامی امروز در خاورمیانه را یکی از دستاوردهای نماز جمعه بیان کرد و گفت: همه خیزش های مردمی در منطقه میعادگاه آن صفوف به هم فشرده نماز جمعه بوده است.

امام جمعه موقت ساری، نمازجمعه را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: امروز آثار آن را در پیروزی در مصر، یمن، بحرین و لیبی داریم به عینه می بینیم چرا که وعده همه مبارزان در آن کشورها روز جمعه بود و امروز صفوف به هم فشرده ملت ایران در نماز های جمعه الگوی همه ملت های مسلمان و آزادی خواه دنیا است.

وی، حرکت های انقلابی بهار عرب را نشأت گرفته از نماز جمعه دانست وادامه داد: میعادگاه و قرار حرکت مردمی و جنش مردمی در آن کشور ها همین روز جمعه و بعد از اقامه نماز بود که از جمهوری اسلامی ایران الگو گرفتند و این نشان از اهمیت و جایگاه نمازجمعه دارد که همین امر باعث می شود تا ما به عنوان امامان جمعه مسؤولیت مان سنگین تر بشود.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران افزود: باید این یادگار معمار کبیر انقلاب بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یعنی نمازجمعه و جایگاه ولایت و امامت حفظ و حراست شود.

وی با تأکید بر حمایت همه جانبه ائمه جمعه مازندران از فرامین رهبر معظم انقلاب گفت: امروز گوش به فرمان بودن به فرامین مقام معظم رهبری از اصلی ترین و مهمترین وظایف ما است./950/پ202/س
ارسال نظرات