۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۴۴۰۰

طرح محراب در حوزه‌های علمیه مازندارن اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز مازندران از اجرای طرح «محراب» در حوزه‌های علیمه مازندارن خبر داد.
طرح محراب در حوزه‌های علمیه مازندارن اجرا می‌شود


حجت الاسلام  عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز استان مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری‌ گفت: برای نخستین‌بار مرحله اول طرح «محراب» در هشت حوزه علمیه مازندران که بیش از 120 طلبه دارد، اجرامی‌شود.

وی افزود: آشنایی با مباحث مربوط به معارف نماز، ایجاد انگیزه در میان طلاب جهت ترویج فرهنگ نماز، آشنایی طلاب با شیوه‌های دعوت به نماز از اهداف برگزاری طرح محراب در حوزه‌های علمیه استان است.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: آشنایی طلاب با شبهات و سؤالات روز مربوط به نماز جهت آمادگی برای پاسخ‌گویی در محافل مختلف و ایجاد انگیزه جهت شرکت در طرح یاوران نماز را از دیگر اهداف طرح محراب است.

وی ادامه داد: مرحله اول این طرح در نشستی یک‌روزه پنج‌شنبه سوم آذرماه به مدت چهار ساعت آموزشی در هشت حوزه علمیه مازندارن با حضور اساتید اعزامی از مرکز تخصصی نماز قم و طلاب خانم و آقا اجرا می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به برنامه‌های حاشیه‌ای این نشست، بیان کرد: برگزاری مسابقه مقاله نویسی، توزیع بسته‌های آموزشی، اهدای پنجاه کتاب به هر حوزه علمیه و معرفی کتب و سایت‌های خبری درباره نماز از برنامه‌های حاشیه طرح محراب است.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: آشنایی طلاب با فلسفه و آثار و اسرار و کاربردهای نماز و آموزش صحیح قرائت نماز و زیبا خوانی از موضوعات محوری این نشست است./950/پ202/س

ارسال نظرات