۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۱۴۴۶۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

جامعه امروز نیازمند الگو‌گیری از فرهنگ رضوی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، جامعه امروز را نیازمند الگو گیری از فرهنگ رضوی دانست و تصریح کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید بیش از پیش این فرهنگ ناب اسلامی را در سطح جامعه ترویج و تبیین کنند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) که در حسینیه قتلگاه بهشهر برگزار شد، با اشاره به ویژگی اخلاقی امام رضا(ع) گفت: آن حضرت همانند دیگر پیشوایان معصوم به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و در این راه گفتار و رفتارش الگو سرمشق دیگران بود.

وی با بیان این که امام هشتم (ع) در زهد و پارسایی و پرستش پروردگار، یگانه عصر خود بود، افزود: مناصب اجتماعی و حکومتی در برابر مقام عبودیت و پارسایی او هیچ گونه ارزشی برای ایشان نداشت.

نماینده مرم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، انس با قرآن را یکی از ویژگی های بارز امام رضا(ع) دانست و بیان داشت: آن امام همام همواره با کلام الهی مأنوس بود و در این بخش الگوی همگان بودند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری، کرامت را یکی دیگر از بارزترین ویژگی های امام رضا (ع) دانست و خاطرنشان کرد: حرکت در پرتو شهادت است که انسان را به کرامت می رساند و این خصوصیت را می توان از ویژگی های بارز امام رضا‌(ع) دانست.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که امام رضا(ع) با وجود مقام رفیعی که داشتند هیچ گاه برای خود حریم ویژه‌ای قائل نبوند، خاطرنشان کرد: آن امام همام در زندگی خویش با طبقات مختلف مردم با نهایت صمیمیت و فروتنی رفتار می کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، جامعه امروز را نیازمند الگو‌گیری از فرهنگ رضوی دانست و تصریح کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید بیش از پیش این فرهنگ ناب اسلامی را در سطح جامعه ترویج و تبیین کنند.

وی بر به کارگیری رهنمودهای اهل بیت(ع) و بهره‌گیری از هدایت، علم و اخلاق آن بزرگواران در زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: با تحقق این امر، شاهد کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلین جباری در ادامه سخنان خود زمان قدرت امام رضا(ع) را اوج قدرت اسلام دانست و ادامه داد: در شرایطی که حکومت بنی‌عباس در حال متلاشی شدن بود و اشاعره و معتزله بساط خود را پهن کرده بودند، در این اوضاع امام رضا(ع) با پاسخ به بسیاری از شبهات مانع از ایجاد تفرقه شد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که امام رضا(ع) از فرصت به دست آمده در جهت پاسخ به شبهات اعتقادی و کلامی و آگاه کردن مردم استفاده کرد، ادامه داد: باید جایگاه این امام بیشتر برای جامعه تبیین شود./950/پ202/س
ارسال نظرات